Barion Pixel

SecPerc Elektro – a közkedvelt SecPerc Kenu külmotoros változata

Hossz:4,6m
Szélesség: 1,03m
Súly: 17-28 kg
Merülés: 0,2 m

Olcsó anyagokból könnyen, és gyorsan megépíthető motoros meghajtású kenu, amelyet elektromos, vagy kis teljesítményű belsőégésű (2-5 LE) külmotorral lehet meghajtani.

Ideális választás családoknak, horgászoknak, nyugodt vizekre (folyókra, tavakra) horgászáshoz, kiránduláshoz.

Az anyaglista letöltéséhez klikk ide (PDF).

Érdekes, egy amatőr hajóépítő életében hogyan mennek a dolgok. Elektromos csónakmotor és a SecPerc Kenu párosítása, érdekes! Nézzük a hozzávalókat:

  • Könnyű építés és alacsony anyagköltségek
  • Könnyű, rétegelt lemez hajótest
  • Viszonylag alacsony áru motor
  • Sokaknak már egyébként is rendelkezésére áll kis teljesítményű hajómotor
  • Egy furfangos hajóépítő sajátos hajóterv-értelmezése
  • Alacsony fenntartási költségek

A SecPerc Elektro nem egyszerűen egy kenu fartükörrel és motorral – ez a hajó kifejezetten arra lett tervezve, hogy a kis teljesítményű elektromos csónakmotor a lehető leghatékonyabban vigye előre. Könnyen szállítható, autó csomagtartóján is.

A hajó koncepciója Dana Stovall-tól származik, aki Michael Storer SecPerc kenuját fejlesztette tovább, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy volt neki otthon egy elektromos motorja és rá akarta tenni a SecPerc-re. Az elektromos csónakmotorokat használtan viszonylag olcsón be lehet szerezni, és üzemeltetésük is olcsóbb, mint a benzines motoroké.

Dana motorja egy átlagos motor volt, de a SecPerc Elektrót könnyedén vitte 8-10 km/h sebességgel.

A hajó magában foglalja a SecPerc Kenu filozófiáját, azaz olcsó, könnyen beszerezhető anyagokból van és egyszerű az építése.
Michael Storer végül adoptálta a hajót és némi kiegészítéssel, valamint biztonsági módosításokkal fűszerezve (pl.: nagyobb stabilitás, optimális felsiklás) összeállított egy 40 oldalas, részletes építési útmutatót. A hajótest egyébként három darab szabványos méretű rétegelt lemezből jön ki*.

(*A három darab lemez mellett némi plusz anyag is szükséges lehet, ha a hajót biztonsági légkamrákkal szereljük fel. Az építési útmutatóban alapvető útmutatásokat lehet találni a légtartályok beépítését illetően. A hajót alapvetően nyugodt vizekre találták ki, nagyobb folyókon és tavakon való használatnál javasolt a légkamrák beépítése)

A hajó kis teljesítményű motorokhoz, alacsony sebességű hajózáshoz lett kitalálva. A hajó remekül használható kisteljesítményű (2-3 LE) benzinmotorral is, de ne számítsunk nagy száguldozásra, a hajó célja nem ez.

A maximum 10 km/h sebesség ennél a hajónál elég gyorsnak fog tűnni, valamint kis holtágakban és evezősök által is látogatott helyeken is konfliktusmentesen lehet vele túrázni. A hajó természetesen remekül evezhető is.

Az elmúlt két évben már sokan építettek SecPerc Elektrót. Íme két videó egy mostanában épült hajóról, amellyel 8-9 csomós sebességet értek el 2 lóerős motorral. A hajó három üléses, és a motor gázkarját egy PVC cső darabbal meghosszabbították, hogy a középső ülésen ülve is elérjék.

Az építési útmutató megrendelése

2 Comments

  1. 2023.11.13. at 08:15
    Gábor Tóth

    A sec-perc elektro projektje érdekelne.
    Kérem jelentkezzenek.

    • 2023.11.13. at 08:22
      Csaba Mezei

      Kedves Gábor! Köszönjük az érdeklődést. Ha építőkkel szeretnél kapcsolatba lépni javaslom, a Facebook csoportot (a keresőbe írd be, hogy secperc elektro).

Hozzászólás

Az e-mail címed nem lesz látható. A csillaggal (*) jelölt részek kitöltése kötelező

hu_HUHungarian