Barion Pixel

A regiszterbe feltöltött hajók száma: 150



Mezei Csaba (és Misurák Dénes)

Mezei Csaba (és Misurák Dénes)

Budapest | SUP | Misurák Dénes

Hajó neve: Mordály | Az építés éve: 2024

Misurák Dénes által elkezdett SUP építésének befejezése nem sikerült, ezért felajánlotta az amatőr hajóépítők FB csoportban. Én lettem a szerencsés, aki befejezhette. A SUP remekül megy, stabil, jól kormányozható, 100 kg-os terhelésig tökéletes. Az önsúlya 19 kg. Anyaga: 4 mm-es rétegelt lemez (az alja, a bordák és a járófelület), 4 mm-es léccsíkok (fenyő, dió - díszítő csík). A SUP neve Mordály.

www.hajoepitok.hu
Csongrádi Péter

Csongrádi Péter

Pomáz | Egyéb

Hajó neve: Picur | Az építés éve: 2024

Eredeti dokumentáció alapján 6mm eukaliptusz rétegelt lemez héjalás üvegszálas poliészter borítás.

Geri János

Geri János

Csajág | Eureka 155 | Michael Storer

| Az építés éve: 2024

Ez az első építésem. Nagy élmény volt.

Hencze András

Hencze András

Rainfeld | Egyéb

Hajó neve: Marlin | Az építés éve: 2024

4.7m hosszu, részben saját tervek alapján készült vitorlás hajó

Hegedüs Zoltán és Levente

Hegedüs Zoltán és Levente

Gárdony | GIS | Michael Storer

Hajó neve: Zole | Az építés éve: 2024

2023 márciusában kezdtük építeni Levente fiammal. Az építési folyamat óriási élmény volt! A vízre tétel a várakozásoknak megfelelően sikerült. Köszönjük az amatőr hajóépitők közösségének a sok segítséget! Jöhet a tesztüzem!

Debreczeni Edit

Debreczeni Edit

Budaörs | Kajak | Björn Thomasson

| Az építés éve: 2024

A Björn Thomasson által tervezett Frej kajak építője Debreczeni Edit, akit édesapja Jóska segített.

Szmoleniczki Zsolt

Szmoleniczki Zsolt

Budapest | Egyéb

| Az építés éve: 2024

Björn Tomasson tervei alapján egy Nanoq L kajak kisebb módosításokkal (pl.: beülő, design). A hajó 559 cm hosszú, 55 cm széles. A vízvonalnál 435 cm és 52 cm. Stabilitása 3/5. Dió, éger és juhar lécekből, amiket 5x18 mm méretre szabtuk. Kb: 300 m léc fogyott el.

Jurász Jenő Péter

Jurász Jenő Péter

Kismaros | Egyéb

Hajó neve: Felicita | Az építés éve: 2024

A glen-L Washington állam beli cégtől megvásárolt tervek alapján építettem 3 év alatt.

Harmat Ákos

Harmat Ákos

Érd | OZ Goose | Michael Storer

Hajó neve: Ezeréves Hullámvasút | Az építés éve: 2023

A kész jobb mint a tökéletes!

https://instagram.com/harmatsailing
 Papa

Papa

Budapest | Barnabás kajak | Fűz András

Hajó neve: Papa | Az építés éve: 2023

-

Dr. Kiss Sándor

Dr. Kiss Sándor

Gárdony | GIS

Hajó neve: Number One | Az építés éve: 2023

5,5 mm-es meranti rétegelt lemez héjazat, a fenéklemezen 220 g/m2 üvegszövet, éleken üvegszövet szalag, vörösfenyő lécek, Bird's Mouth árboc, SR5550 epoxi rendszer. Az elnevezés arra utal, hogy ez az első hajó, amit építettem.

Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Melonseed Skiff | Paul Fisher

Hajó neve: Mellon | Az építés éve: 2023

A Selway-Fisher Design által jegyzett rétegelt lemez Melonseed az első az egész világon, amelyik ezzel a technikával épült. A többi (sok ezer) ilyen hajó lécpalánkolva vagy formaleválasztva épült. A hajót 2022 novemberében kezdtem építeni. A 23-as szezonban sokat vitorláztam vele, és nagyon szuperül ment.

https://www.hajoepitok.hu
Nagy Viktor

Nagy Viktor

Győr | Egyéb

Hajó neve: Ara Tombo | Az építés éve: 2023

a hosszú vízvonal és a far karcsú kinyúlása még erős szélben is szép egyenes vonalat garantál. Az enyhén ívelt fedélzet lehetővé teszi a víz könnyű elvezetését, növeli a rakodási kapacitást és további súly nélkül biztosítja a stabilitást. A tágas pilótafülke könnyű be- és kiszállást tesz lehetővé. A Chesapeake kajakok az intenzív használatot szem előtt tartva készültek. A 4 mm-es Okoumé rétegelt lemezből készült hajótest és fedélzet üvegszálas szövettel és epoxigyantával borított, könnyű, de robusztus kajakot eredményez. Használhatja a környék csendes tavai és folyói felfedezésére, hosszú vízi túrákra indulhat nehéz terepen, vagy - ha nem az expedíciók - egyszerűen eltölthet egy pihentető délutánt a vízen. Hossz: 515 Szélesség: 60 Súly: 20 kg

Géczi Csaba Zoltán

Géczi Csaba Zoltán

Szerencs | OZ Goose | Michael Storer

Hajó neve: Kihívás | Az építés éve: 2023

OZ Goose 6mm okume rétegelt lemezből építve tölgy és fenyö lécekből készült. Kívülről teljes üvegszövet erősítés. Az építéskor fő szempont, hogy erős,stabil hajó legyen, hosszabb túrákra akár kisebb motorral is.

Gyuroski Attila

Gyuroski Attila

Budapest / Óbuda | Egyéb

Hajó neve: Lepke | Az építés éve: 2023

BCA Demco ( Paolo Lodigiani ) terv apalján 2023-24-ben készült 11 lábas Moth típusú kis svertes vitorlás. 5mm-es okoume réteglet lemezből, stich&glue techológiával, alján egy réteg üvegszövettel, SR5550 epoxival. Hossz: 3,35 m Szélesség: 1.4 m Sűly: kb 35 kg. Vitorla: kb 8.3 nm (OZ Racer rigg)

https://epitshajot.tumblr.com/
Debreczeni József

Debreczeni József

Budaörs | Viola 14 | Michael Storer

Hajó neve: Cickafark | Az építés éve: 2023

A harmadik hazai Viola

Müller Rolf

Müller Rolf

Szentendre | SecPerc elektro

Hajó neve: Végtelen Türelem | Az építés éve: 2023

Ketten építettük testvérhajójával, a Végtelen Csomóval együtt Michael Storer tervei alapján. Hálóval és epoxival erősítettük kívül-belül, két légkamrát (tárolót) is beépítettünk. Kis benzinmotorral szeli a Dunát.

Hugyecsek Balázs

Hugyecsek Balázs

Szentendre | SecPerc elektro

Hajó neve: Végtelen Csomó | Az építés éve: 2023

Ketten építettük testvérhajójával, a Végtelen Türelemmel együtt Michael Storer tervei alapján. Hálóval és epoxival erősítettük kívül-belül, két légkamrát (tárolót) is beépítettünk. Elektromos motorral szeli a Dunát.

Gyuroski Attila

Gyuroski Attila

Budapest | Kajak | Nick Schade

Hajó neve: Huso Huso | Az építés éve: 2022

Nick Schade féle GANYMEDE kajak, ingyenesen letölthető tervek alapján. 4mm-es okume rétegelt lemezből, kívülről üvegszövet+epoxi, stich&glue ragasztással. Hossza 4m, súlya 14,8 kg.

https://epitshajot.tumblr.com/
St József

St József

Piliscsaba | Dixy Dinghy

Hajó neve: St József | Az építés éve: 2022

Dixy Dinghy tervei alapján készült ARGIE 10, stich and glue módszerrel, 6 mm. AW 100-as nyír rétegeltlemezből

Kovács Csaba

Kovács Csaba

Pilisszentiván | Egyéb

Hajó neve: Kiskócsag | Az építés éve: 2022

Selway Fisher Design vitorlás dingi

Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Egyéb

Hajó neve: Hópihe | Az építés éve: 2022

A Cape Falcon Kayak által létrehozott módszertan alapján épült skin-on-frame szóló kenu. A gőzzel hajlított bordázat fehér tölgy lécekből készült, a hosszanti lécek pedig borovi fenyőből. További alkatrészek anyaga: dió, kőris. A borítás kezeletlen poliészter vászon poliuretán gyantával impregnálva.

https://youtu.be/8NNHtsohlI4?si=S5Nwjp-dHRYukyBS
Bence Ligeti

Bence Ligeti

Bergen | Viola 14 | Michael Storer

| Az építés éve: 2022

A kecses forma mellé elegendő stabilitás párosul. Remek időtöltés a megépítése és a használata is!

Major Péter

Major Péter

Üröm | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Minor | Az építés éve: 2022

Nagyobbított Eureka 155, kívülre áthelyezett habléccel, hogy leponyvázható, tetőre könnyebben rögzíthető, és jobb fogással hordozható legyen. A nagyítás a leírásban szereplőnek megfelelően 1,13-as szorzóval történt, így 4 személy és 5 ember holmija elfért benne. Nem sikerült igazán jól az epoxi gyakorlatlan használata, és a lemez gyenge minősége miatt. Pedig terveztem, hogy egy nagyobbat is készítek (még nem adtam fel teljesen), kivehető légkamrákkal, kiszerelhető merevítőkkel. Az lett volna a Major nevű, és egyszerre is lehetett volna szállítani a tetőn, mert egymásba tehető lett volna. Ezért is került kívülre a habléc.

Farkas-Nagy Krisztina

Farkas-Nagy Krisztina

Győr | Barnabas XL | Fűz András

| Az építés éve: 2022

Gyönyörűen kivitelezett Barnabás kajak karbonszövettel és csillámporral.

Ottóffy Zoltán

Ottóffy Zoltán

Bad Aussee, Ausztria | Melonseed Skiff | Paul Fischer

| Az építés éve: 2022

A Közösségben a második Melonseed Skiff vitorláshajó, anmely lécpalánkolt technikával épült.

Gyuroski Attila

Gyuroski Attila

Budapest | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: Balaton szelet | Az építés éve: 2021

Oz Racer RV, 4mm-es borovi rétegelt lemezekből és fenyő lécekből készült, a fenék és az oldala üvegszövettel erősítve, alu szörf árboccal, fehér takaróponyva vitorlával.

https://epitshajot.tumblr.com/
Nagy Viktor

Nagy Viktor

Győr | Melonseed Skiff | Paul Fisher

Hajó neve: JÉGMADÁR | Az építés éve: 2021

Tömör mahagóni fából lécpalánkolt vitorlás. 125 kg menetkész. Vitorlák: 5.8m2 és 7,5m2.

https://www.selway-fisher.com/
Kállai István

Kállai István

Tatabánya | Csónak/Ladik | Micheal Storer / Mezei Csaba

Hajó neve: Lopott Idő | Az építés éve: 2021

Vízálló nyír rétegelt lemez, fenyő lécek, SR 5550 epoxy rendszer (04-es térhálósítóval)

Szmoleniczki Zsolt

Szmoleniczki Zsolt

Budapest | Barnabas 15 | Fűz András

| Az építés éve: 2021

4mm vastag rétegelt lemezből készült, kívül-belül üvegszövet laminálással. A beülő rész fából készült és carbonszövet borítást kapott. Saját készítésű carbon ülés is van benne.

Szmoleniczki Zsolt

Szmoleniczki Zsolt

Budapest | Egyéb

| Az építés éve: 2021

Shrike, grönlandi tengeri-kajak Christopher és Nick Crowhurst (CNC Kayaks) tervei alapján, egyedi megoldásokkal kiegészítve.

Debreczeni Edit

Debreczeni Edit

Budaörs | Barnabas XL | Fűz András

| Az építés éve: 2021

A 2021-es Év Amatőr Hajóépítője díjak legszebb hajó kategóriájában a győztes Debreczeni Edit, aki egy gyönyörűen kivitelezett Barnabás XL kajakot épített.

https://hajoepitok.hu/a-kajakepitesrol-es-sok-egyebrol-2/
Debreczeni József

Debreczeni József

Budaörs | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Pröfi ;-) | Az építés éve: 2021

A SecPerc kenut az eredeti Michael Storer terv Mezei Csaba kiváló fordítása alapján építettem meg, a fenekét 6 mm-es, az oldalait pedig 4 mm-es okumé, három rétegű rétegelt lemezből, azonban a táblákra való kirajzolást megváltoztattam, hogy a fenéklemez a 6 mm es lemezből legyen, szűken, de kijön a hatos táblából. Üvegszövet erősítést nem csináltam, csak az alsó éleket lamináltam be üvegszövet csíkkal.

https://hajoepitok.hu/variaciok-secperc-kenura/
Sódor Áron

Sódor Áron

Göd | Egyéb

Hajó neve: Foltissima Fingus | Az építés éve: 2021

A Selway Fisher Design által tervezett 460 cm hosszú Prospector kenu, 4 mm-es okoume rétegelt lemezből és cseresznyéből

M. Csaba, J. Jenő, M. Rajmund, F. András

M. Csaba, J. Jenő, M. Rajmund, F. András

Budapest Hungexpo | Nick Shade

Hajó neve: Expófia | Az építés éve: 2020

A kajak 4 nap alatt épült meg a 2020-as Budapest BoatShow-n. A kiállítás alatt az érdeklődők megtekinthették az építés folyamatát és a végén vízre is került a kishajó

https://www.guillemot-kayaks.com/catalog/stitch-and-glue/recreational-kayak/io-c
Schöll Károly

Schöll Károly

Gárdony | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Egyelőre névtelen | Az építés éve: 2020

Életem első saját építésű hajója. 5 mm-es okumé rétegelt lemezből, belül kitöltéssel, kívül üvegszalagozva, 34 nap alatt.

Debreczeni József

Debreczeni József

Budapest | OZ Goose | Michael Storer

Hajó neve: Liba | Az építés éve: 2020

A második magyarországi OZ Goose

Kállai István

Kállai István

Tatabánya | Taal SUP | Michael Storer

Hajó neve: Sikló | Az építés éve: 2020

Okoume rétegelt lemez, SR5550 epoxi rendszer

https://youtu.be/OPI5gb6i0cU
Kövecses István

Kövecses István

Győr | Nick Crowhust

Hajó neve: Skinny Puppy | Az építés éve: 2020

4mm okoume lemez. Alul 163gr felül 80gr os szövet. 2k pu festék

http://cnckayaks.com
Kovács Miklós és Kovács Annamária

Kovács Miklós és Kovács Annamária

Győr | Canoecraft: Ted Moores

Hajó neve: Lutra | Az építés éve: 2020

Kanadai lécpalankolt kenu égerfából. Juhar és amerikai feketedió díszítéssel. Az ülések kőrisből készültek rattan szövéssel, a koptatók anyaga kőris.

Vidákovics Dusán

Vidákovics Dusán

Baja | Ladix

Hajó neve: Ladix | Az építés éve: 2020

Ladix

http://hajoepitok.hu
László Gácsi

László Gácsi

Teleki | SecPerc Elektró | Michael Storer

Hajó neve: Sec Perc elektro | Az építés éve: 2020

Sima vízen nagyon jó, élvezetes vele menni, a nagyobb hullámokat nem szereti. Készítettem hozzá egy a rudazatot melynek segítségével a középső ülésről is tudom kormányozni a motort.

Tóth László

Tóth László

Maglód | Outrigger/Proa | Gary Dierking

Hajó neve: HunUlua | Az építés éve: 2020

Lécpalánkolt outrigger, anyaga éger, (dió, hárs)

Még nincs eldöntve 8-)

Még nincs eldöntve 8-)

Szeged | Egyéb

| Az építés éve: 2020

Gorewood kenu, 4 mm nyír rétegelt lemez.

Óhegyi Eliza, Mezei Csaba, Kanozsai Zoltan

Óhegyi Eliza, Mezei Csaba, Kanozsai Zoltan

Budapest | Egyéb

Hajó neve: Smoothie | Az építés éve: 2020

A hajót még 2017-ben építette Kanozsai Zoli bácsi egy profi hazai hajótervező tervei alapján, módosítva. A hajó sajnos nem lett jó (ilyen előfordul néha), a stabilitás nem volt megfelelő és a teljesítménye is gyenge volt, ezért a hajó leselejtezése mellett döntött az építő. A lecsupaszított hajótest jó ideig porosodott Mezei Csaba kertjében, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve egy fűrész segítségével radikális átalakítás mellett döntött. A laposított sikló hajótesre egy 5 m2-es SailboatsToGo latinvitorla került, amelyből így egy könnyű kezdőknek való kisvitorlás lett.

Szatmári Gábor

Szatmári Gábor

Érd | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: Szeles | Az építés éve: 2019

4 és 6 mm okume rétegelt lemez, SR5550 epoxi család, natúr, a vége csónaklakk. A vitorla 200 g/m2 műanyag ponyva (polytarp). Leszedhető orrkerékkel.

Kállai István

Kállai István

Tatabánya | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: Szotyi | Az építés éve: 2019

4 és 6,5 mm-es nyír rétegelt lemezből. Teljes epoxizás, alja üvegszövetezve. Kívülről piros, belülről fehér festékkel festve. Saját készítésű vitorla fehér takaróponyvából.

Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Párkány (Szlovakia) | Barnabás kajak | Fűz András

Hajó neve: Orca | Az építés éve: 2019

A kajak meranti lemezből készült durvan egy honap alatt. Sulya 18 kg. Atom stabil!!!

Csóka Zoltán

Csóka Zoltán

Jobbágyi | GIS | Michael Storer

Hajó neve: Slice of life | Az építés éve: 2019

5,5mm Meranti Lucfenyő és vörösfenyő erősítések Teljes külső 163g/nm üvegszövet borítás Transzparens piros epixi színező Üreges árboc Lugger vitorla

Dr. Soltész Zoltán

Dr. Soltész Zoltán

Sződliget | Kenu | Ted Moores & Steve Killing

Hajó neve: Bubo | Az építés éve: 2019

Lécpalánkolt kenu. A lécpalánkok borovi fenyőből, az ülések kőrisfából, a merevítő háromszögek mahagóniból készültek.

Mohammed Nur, Sőrés András

Mohammed Nur, Sőrés András

Budapest | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Imbolygó | Az építés éve: 2019

Első kenunkat szabad ég alatt építettük mintegy 3 hónap alatt. 6,5 mm nyírfa lemezből készítettük, kívülről 280 gr/m2 üvegszövet borítást kapott, nyitott deckek mellett súlya 47 kg

Kovacs Andras

Kovacs Andras

Szentendre | Kovacs Andras

Hajó neve: Good Girl | Az építés éve: 2019

Kompozit, eps trimarán hajo. Kis teljesítmeny igenyu motorhoz. Alacsony merules, maximalis helykihasznalas.

Fűz András

Fűz András

Biatorbágy | Taal SUP | Michael Storer

Hajó neve: Aloha | Az építés éve: 2019

Eredetileg 3 mm-es lemezből készülne, de én 4 mm-es okumét használtam... jól meg is bántam:-( 3 réteg epoxi+az éleken üvegszalag.

Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Sturovo (Párkány) | OZ Goose | Michael Storer

Hajó neve: Szelek szárnyán | Az építés éve: 2019

3,6 és 6-os meranti lemezből épített Oz goose.Szinezés fehér szintetikus festék,kék akril festék.Vitorla Cordura anyag.

Juhász Jenő

Juhász Jenő

Szentendre | Viola 14 | Michael Storer

Hajó neve: Fekete gyöngy | Az építés éve: 2019

Viola14 vitorlás, erősen túlvitorlázva, fock 1,5m2 grósz 6.5 m2, DSS támasztószárny.

Nagy Viktor

Nagy Viktor

Győr | Egyéb

Hajó neve: Manitu | Az építés éve: 2019

Kanadai lécpalánkolt kenu; mahagóni és vörösfenyő felhasználásával készült, juhar és amerikai feketedió betétekkel. Az ülések és koptatók kőrisből készültek. Légkamrával épült, ami tárolás miatt praktikus.

https://www.bearmountainboats.com/
Szabolcs Nagykáldi

Szabolcs Nagykáldi

Budapest | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Joe Alvarez | Az építés éve: 2019

Légkamrás, háromüléses kivitel.

Szépe Mihály

Szépe Mihály

Budapest | Viola 14 | Michael Storer

| Az építés éve: 2019

A második magyarországi Viola 14. Módosítás után egy 470-es rigget kapott a hajó.

Kövecses István

Kövecses István

Győr | Kenu | Flo-Mo

Hajó neve: . | Az építés éve: 2018

3mmes nyir lemez 163gr üvegszövetkivül több+ éleken kevlár epoxi szinező paszta. belül1 rtg üvegszövet gyanta SR5550+SD5504,SD5502

https://www.youtube.com/watch?v=htA8bc2HfYM
Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Párkány(Szlovákia) | Barnabás kajak | Fűz András

Hajó neve: Rubin | Az építés éve: 2018

Meranti lemezből

Kövecses István

Kövecses István

Győr | Kenu | Flo-Mo

Hajó neve: Borsóhéj | Az építés éve: 2018

4mm es nyir lemezből van hajlítva. üvegszövettel kevlárszövettel erősítve.

Dr. Szabolcsi Kristóf

Dr. Szabolcsi Kristóf

Debrecen | Csónak/Ladik | Flo-Mo

Hajó neve: Bálna | Az építés éve: 2018

Flo-Mo: Baby boat. Több év alatt készült (hosszú kihagyásokkal) 4mm meranti, kívül belül üvegszál+gyanta. 20kg. Kísérlet egy nagyobb hajó előtt.

Kövecses István

Kövecses István

Győr | Kenu | Flo_mo

Hajó neve: Pufi | Az építés éve: 2018

4mm nyír lemez kívül több rtg belül 1rtg 163gr üvegsz. . Éleken több rtg kevlar. Epoxiszinezőpaszta. Egyebek kőrisből

Erdélyi Péter

Erdélyi Péter

Budapest | Egyéb

Hajó neve: Szofi | Az építés éve: 2018

Sok keresgélés után Radoslaw Wersko ingyenesen elérhető hajótervei közül választottam a 4,2 méteres szkiffet (www.dinghy.pl). Ez egy teljesen nyitott felépítésű hajó, eredetileg 6,5 nm-es vitorlával. A hajó nyír rétegelt lemezből, "stich and glue" technikával készült, helyenként tölgy erősítésekkel, az eredeti tervhez képest jelentősen nagyobb gaff vitorlával. Az árboc borovi fenyőből, négy szálból ragasztva készült. Bár a hajó 2018-ben késő őszre elkészült, vízre csak 2019-ben került.

https://hamindenjohajoavege.blogspot.com/
Ottóffy Zoltán

Ottóffy Zoltán

Bad Aussee, Ausztria | Egyéb

| Az építés éve: 2018

A hajó már régen kész volt, mostanra azonban a részletek is összeálltak. Sokat dolgoztunk rajta, mire ide jutottunk. Örülünk. Típus: Chesapeake 17 LT. A Chesapeake Light Craft tervei alapján készült, nem kit, magunk szabtuk. Mahagóni pácolású okume stich and glue hajó. A dörzsléc juhar. A cockpit körkörös fehér fa díszítése szintén az (gőzölve). Az evező nyugat-grönlandi stílusú inuit evező, jegenyefenyőből faragva. Haida orca motívummal díszítve.

Ottóffy Zoltán

Ottóffy Zoltán

Bad Aussee, Ausztria | Egyéb

| Az építés éve: 2018

Kudzucraft, Vardo: kecses, 12kg, gyors tengeri kajak. Nagyon szeretek vele evezni. Többek közt azért esett rá a választásom, mert jó és részletes videó dokumentációval rendelkezik a Youtube-on, illetve a Woodenboat Forum-on bőséges fotódokumentációval támasztja alá mondandóját, valamint rendszeresen jelentkezik poszttal a Facebook-on is.

https://hajoepitok.hu/a-skin-on-frame-kajak-epitese/
Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Ladix

Hajó neve: Ópapa | Az építés éve: 2018

A hagyományos Tiszai ladik alapján tervezett és modernizált rétegelt lemez horgászcsónak prototípusa. Részletek a link alatt.

https://hajoepitok.hu/ladix-az-idealis-horgaszcsonak/
Pásztori Bence

Pásztori Bence

Székesfehérvár | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Merész | Az építés éve: 2017

3 mm-es erdeifenyő rétegelt lemezből készült, erdeifenyő lécekkel. Kívülről teljes üvegszövet borítást és az orr részeknél üvegszalag erősítést kapott.

http://storerboatplans.com
Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Párkány, Szlovákia | Barnabás kajak | Fűz András

Hajó neve: Arel | Az építés éve: 2017

Meranti lemezből. 13,5 kg

Dr. Béres Tamás

Dr. Béres Tamás

Miskolc-Tapolca | OZ Racer | Michael Storer

Hajó neve: Pannon Tenger | Az építés éve: 2017

Most még Miskolcon, de nyártól már remélhetőleg a Balatonon, Balatonedericsen

Tóth Iván

Tóth Iván

Kaposvár | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: KURÁZSI | Az építés éve: 2017

Storer terv szerint készült. Héjszerkezet 5 mm-es okume, kívül teljes üvegszövet Sr5550 műgyanta. Belül műgyanta + lakk. Kiegészítve saját gyártású evezőkkel.

Szöcs Ferenc

Szöcs Ferenc

Vámosmikola | Jack Holt

Hajó neve: 98358 | Az építés éve: 2017

Jack Holt Mirrorja után "szabadon",anyaga nyirfa lemez,stitch and glue,epoxi.A nemzetközi osztály itthoni másolata,koppintása.Tervet nem,csak kitet árulnak.

Tóvári Norbert

Tóvári Norbert

Nagytarcsa / Nagymaros | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: NOVA 2017 | Az építés éve: 2017

6mm-es meranti lemezből, kitöltő ragasztással, 44kg (a gyanta helytelen pazarlása miatt...). 3 fix üléssel, növelt hátsó dekkel, nyitható légzsákokkal, alján üvegszövetezve.

Hencze András

Hencze András

Hainfeld | GIS | Michael Storer

Hajó neve: Tündér | Az építés éve: 2017

csónak: 6mm, viz és főzésálló nyár rétegelt lemez mahagóni furnérral, tölgyfa uszony és kormánylapát, dió kötélcsigák rigg: kerek, üreges árboc, vitorla takaróponyvából

Újvári Máté-Tüskés Anna

Újvári Máté-Tüskés Anna

Budapest | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Bakcsó | Az építés éve: 2017

4mm-es erdei fenyő rétegelt lemezből, 3kg epoxi gyanta, alja üvegszálas erősítéssel, összsúlya: 23kg

Kaló Attila

Kaló Attila

Eger | Barnabás kajak | Fűz András

Hajó neve: Kaszper | Az építés éve: 2017

4mm-es okume lemezből , kívül-belül üvegszövettel és epoxival laminálva .

Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | OZ Goose | Michael Storer

Hajó neve: Wassertrabi Kombi | Az építés éve: 2017

Az első hazai OZ Goose. Az építésről a lenti link alatt lehet bővebben olvasni.

https://hajoepitok.hu/az-ozgoose-epitese/
Márkus István

Márkus István

Budapest | Dr. Jüss Segger

Hajó neve: HUN-405 SEAHORSE | Az építés éve: 2016

könnyű mahagóni-okume rétegelt lemez versenyjolle - építés alatt (2015.dec.) hajóosztály honlapja: www.seggerling.de tervező honlapja: www.segger-boote.de

https://www.facebook.com/My-Sailing-Logbook-253068374743825/?ref=aymt_homepage_p
Polák Sándor

Polák Sándor

Iváncsa | Kenu

Hajó neve: még nincs neve | Az építés éve: 2016

Lécpalánkolt kenu. A test borovi, a berakás dió. 5,15 m hosszú 90 cm széles.

Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Modern Malecite St. John River kenu

Hajó neve: INDY | Az építés éve: 2016

Fa-vászon technikával épített kétszemélyes túrakenu gőzhajlított juhar-bordákkal, fenyő palánkolással, tölgy-kőris-dió alkatrészekkel.

https://hajoepitok.hu/kanadai-fa-vaszon-kenu-epitese/
Hegedüs Szabolcs

Hegedüs Szabolcs

Székesfehérvár-Börgönd | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Sellő | Az építés éve: 2016

Egy évnyi szándék, némi ráfordítás, és egy szabadságnyi idő után vizre került saját építésű kenunk.

Nagy Gergely

Nagy Gergely

Derecske | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: Őzz | Az építés éve: 2016

Meranti rétegelt falemezből épül, poliészter gyantával, kívül teljes üvegpaplan erősítés, átlátszó top coat-tal van bevonva. Vitorla anyaga egyszerű takaró ponyvából van.

Pálos Tamás

Pálos Tamás

Szombathely | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Anatol | Az építés éve: 2016

A kenu 3 rétegű 6mm vastag meranti rétegeltlemezből készült,kívülről teljes üvegszövet borítással.Felületkezelés lakkozással.

Nádudvari György

Nádudvari György

Pilisszentiván | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Fogatlan | Az építés éve: 2016

 

Misurák Dénes

Misurák Dénes

Szolnok | Eric Schade / Misurák Dénes

Hajó neve: Mázli | Az építés éve: 2016

Sheerwater 17 tengeri kajak, saját tervezésű kereszttartók, külúszók és árboc, Steilgaffel gunter vitorlázat.

https://flic.kr/s/aHskPiL3Xm
Juhász Jenő

Juhász Jenő

Szentendre | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Szélrózsa | Az építés éve: 2015

4mm-es okume rétegelt lemezből épült, kívül 160g teljes üvegszövet bevonat. Előfedélzetén mahagóni szélrózsa intarzia, összsúly 17 kg. A hajótestet a 2015-ös BoatShow-n 4 nap alatt építettük.

Antal Csongor

Antal Csongor

Hédervár | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Veszett Fejsze | Az építés éve: 2015

4 mm-es okoume rétegelt lemez, kívül 213g/m2 üvegszövet, belül kitöltéses technika + üvegszövet csík. Epoxi bevonat + 2KPU lakk

Arrasz Zoltán

Arrasz Zoltán

Kalocsa | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Nincs | Az építés éve: 2015

később

Dr. Béres Tamás

Dr. Béres Tamás

Miskolc-Tapolca | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Bernadett | Az építés éve: 2015

Az építés minden perce öröm volt, így nem kapkodtam, kb 2 hónap alatt készült el.Köszönet a türelemért a Családomnak, akikkel majd megoszthatom a hajózás kalandját.

Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Párkány (Szlovákia) | OZ Racer | Michael Storer

Hajó neve: Nelson Admirális | Az építés éve: 2015

Február végétől építve júnis közepéig.Meranti lemezekből.A színe pácolva.

Fűz András

Fűz András

Biatorbágy | Barnabás 12

Hajó neve: RED FIVE | Az építés éve: 2015

Stabil, jól manőverezhető túrakajak. Kezdő kajakosok számára ideális. 4mm-es okume lemez, kívül-belül 165 g/m2-es üvegszövettel és Wolf epoxival laminálva.

Vágó Imre

Vágó Imre

Tahitótfalu

Hajó neve: Szúnyog | Az építés éve: 2015

Optimist rig

Polák Sándor

Polák Sándor

Iváncsa | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Nincs | Az építés éve: 2015

A két gyerkőc miatt, a középső merevítő helyére is ülés került.

Apáti Péter

Apáti Péter

Balatonakarattya | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: Nebula | Az építés éve: 2015

2 év építés után elkészült az első vitorlásom. Típusa OZ Racer RV. A svertszekrény oldalt került elhelyezésre, így nagyobb helye van az utasoknak.

Mézes Pál

Mézes Pál

Szombathely | Kenu | Flo-mo

Hajó neve: Spenót | Az építés éve: 2015

Nyírfakenu építési technológiával készült rétegelt lemez kenu karbon/kevlar bevonattal.

Halmai Csaba

Halmai Csaba

Halásztelek | Motorcsónak

Hajó neve: Garvey | Az építés éve: 2015

Ez egy könnyű, sikló testű motoros csónak, mely kis teljesíténnyel (10 HP) nagyon jól megy, igazi élmény vele a csónakozás. Praktikus 2-3 személyes folyami horágász-túra csónak.

Ottóffy Zoltán

Ottóffy Zoltán

Fonyód | Kenu | Ted Moores

Hajó neve: Fonyód | Az építés éve: 2015

A Prospector etalon a kenuk között. A történetét is érdemes elolvasni. Én nagyon élvezem, kezes, gyors, stabil.

http://www.bearmountainboats.ca/collections/canoe-plans/products/chestnut-prospe
Major Rajmund

Major Rajmund

Budapest | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Beluga | Az építés éve: 2015

4mm-es okoume és nyír rétegelt lemez, kívül 160g teljes üvegszövet bevonat

Halász Tibor

Halász Tibor

Gyál

Hajó neve: szivaros pecás | Az építés éve: 2015

Motoros csónak, 4,7x1,5,x1,3m. A kabin levehő. Motorizálható 20le-ig. Anyaga; űvegszál erősítésűpoliésztergyanta

István Szomolay

István Szomolay

Topolniky SK | Kajak | Václav Stejskal USA

Hajó neve: Cirrus LT | Az építés éve: 2015

4mm vízálló rétgelt lemez,kivül-belül laminálva és nagyon sok munkaóra

http://oneoceankayaks.com
Kuzsel Tamás

Kuzsel Tamás

Budapest | Saját tervezés

Hajó neve: Névtelen | Az építés éve: 2014

Saját terv az Eureka és a Lynnhaven 16 ihletése alapján

Ottóffy Zoltán

Ottóffy Zoltán

Fonyód | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Badacsony | Az építés éve: 2014

Okume, vörösfenyő

Bodnár Detti

Bodnár Detti

Budapest | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: DAVE VAN | Az építés éve: 2014

Jó!

Olajos József

Olajos József

Hódmezővásárhely | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: még nincs | Az építés éve: 2014

4-mm-es borovi fenyő, EC152 epoxi gyanta, alol 163 g-os üvegszövettel, lakkozva lessz kivül, belül, 25 kg l

Újvári Máté, Újváriné Dr. Tüskés Anna

Újvári Máté, Újváriné Dr. Tüskés Anna

Budapest | GIS | Michael Storer

Hajó neve: Lucilla | Az építés éve: 2014

Anyaga 6 mm meranti rétegelt lemez, kívül kék, belül lakk, laser alu árbóc és standard laser vitorla

Fekete László

Fekete László

Kiskunfélegyháza | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Bakcsó | Az építés éve: 2014

6,5 mm vastag vízálló rétegelt lemezből építettem az egészet, így 30 kg körüli lett a súlya. Könnyen kormányozható, kényelmes kenut sikerült építeni.

Frank Zoltán

Frank Zoltán

Penc | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Névtelen | Az építés éve: 2014

Első saját kezűleg épített hajóm. vitorlássá alakítás tervbe véve... :)

Kovács Gábor

Kovács Gábor

Szeged | GIS | Michael Storer

Hajó neve: Ponty (Nem ponty, Ponti! 8-)) | Az építés éve: 2014

6 mm okumé lemez, kívül bordó, belül natúr lakkozott, szögletes, üreges árboc, takaróponyva (8-/) vitorla.

Budapest | Péter

Hajó neve: Praktikum | Az építés éve: 2014

504 cm hosszú, fenekén 122 cm, felső peremén 150 cm, 50 cm magas,110 kg-os, széles orrú, horgászatra kiválóan alkalmas nagy belsőterű, stabil horgász ladik.

Weisz József

Weisz József

Telki | Weisz József

Hajó neve: Molnárka | Az építés éve: 2014

Trimarán jolle,vízálló merantiból,160-as üvegszövettel és epoxi gyantával bevonva, hajófestékkel lefestve.

Rumpler Tibor

Rumpler Tibor

Veszprém | GIS | Michael Storer

Hajó neve: GIIS | Az építés éve: 2014

Az első magyarországi GIS.

https://hajoepitok.hu/az-elso-magyarorszagi-gis/
Zahorec Tibor

Zahorec Tibor

Šturovo(Párkány),Szlovákia | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Túra bakancs | Az építés éve: 2013

A kenu kb. 35 kg. Vitorlázásra felkészített. 6 mm meranti lemezből készült. Körül belül 6 nap alatt 3 hetes intervallumban.

Olajos József

Olajos József

Hódmezővásárhely | OZ Racer RV | Michael Storer

Hajó neve: UNO | Az építés éve: 2013

Marenti lemez, RS5550 gyanta, alja üvegezve, festve

Sztojka Lászlo

Sztojka Lászlo

Sopron | Jolle | Iain Oughtred

Hajó neve: Sepia | Az építés éve: 2013

Tradicionális klinker vitorlás dinghy. Méretek 2,8 x 1.35, kb 50 kg. vitorlafelület 4,7 m2

http://www.woodenboat.hu
Sztojka Lászlo

Sztojka Lászlo

Sopron | Kajak | CLC boats

Hajó neve: Shearwater 17 | Az építés éve: 2013

Dél-Grönlandi típusú tengeri kajak, 5,17 x 52 . Ideális terhelés 90-120 Kg.

http://www.woodenboat.hu
Sztojka Lászlo

Sztojka Lászlo

Sopron | CLC boats

Hajó neve: Venus-Spagóca | Az építés éve: 2013

Gyerek kajak, terhelhetőség 50 kg-ig

http://www.woodenboat.hu
Zsebe László

Zsebe László

Ostoros | Tőkesúlyos vitorlás | Pete Stevenson

Hajó neve: Picibá | Az építés éve: 2013

Anyag: 6, 9 mm rétegelt lemez, + fenyő. Pe. gyanta, top-coat (fehér, kék) Alul a hajó teljes hosszában végigfutó keel, felül fő vitorla gaffos, fock az orrsudárhoz van rögzítve.

Szomolay István

Szomolay István

Topoľniky SK | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: MAZ | Az építés éve: 2013

6mm rétegelt lemez

Tóth László

Tóth László

Maglód

Hajó neve: Tigris | Az építés éve: 2013

Egy poliészter kenuról történt mintavétel alapján készült a terv. Anyaga 4 mm-es borovi lemez, fenyő lécekkel. 165g szövet kívül, belül + SR5550 epoxi.

Ifj. Barna József

Ifj. Barna József

Esztergom-kertváros | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Triple Sec Perc | Az építés éve: 2013

Első kenum

Oláh István

Oláh István

Pilisszántó / Kiskunlacháza | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Mafalda | Az építés éve: 2013

Túrakenunak épitve, ezért nagy-rakodható- légkamrák vannak.

Halász Tibor

Halász Tibor

Gyál | KIT

Hajó neve: Szivaros pecás | Az építés éve: 2013

Poliészter-üvegszál erősítéssel, méretei:4,7x1,5x0,6. Motorizálható 10le.-ig Folyami felhasználásban van.

Magyar Zoltán

Magyar Zoltán

Hosszúhetény | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Békés Sárkány | Az építés éve: 2013

2013 tavaszán kezdtem és július 20-án került először vízre. Meglepett, de úszik!!! :)

Takács Balázs

Takács Balázs

Győr | Jolle | John Bell

Hajó neve: Szöszke | Az építés éve: 2013

.

Fűz András

Fűz András

Biatorbágy | Jolle | Radoslaw Werszko

Hajó neve: Betyárbárka | Az építés éve: 2012

Hajótest: 6 és 8 mm-es meranti, kívül 200g/m2-es üvegszövet+epoxi festve, belül epoxi+lakk Vitorla: 8 m2-es, anyaga angin szövet

http://fugevitorlas.blogspot.com
Mezei Csaba, Cecile Monnier

Mezei Csaba, Cecile Monnier

Budapest | Egyéb

Hajó neve: Wakeskate | Az építés éve: 2012

Egy házilag épült wakeskate, epoxival laminált hajlított vízideszka.

https://hajoepitok.hu/wakeskate-epitese-hazilag/
Juhász Jenö

Juhász Jenö

Szentendre | OZ Racer | Michael Storer

Hajó neve: FehérNyíl | Az építés éve: 2012

OZRacer, a hordozható kategóriában a legjobb. A 3. idényben is megunhatatlan, kényelmes és fürge kis hajó. Többnyire a nappaliban épült 2011-2012 telén.

Zsebe László

Zsebe László

Ostoros | GIS | Michael Storer

Hajó neve: VanekÚr | Az építés éve: 2012

Anyag 6 mm rétegelt lemez, kívül pe. gyanta fehér top-coat , belül lakk, madárcsőr árboc. (A prospektus nem önreklám, csak úgy rákerültünk)

-
Hencze András

Hencze András

Nádszeg, Szlovákia | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: CULEBRA | Az építés éve: 2012

6mm nyárfa rétegelt lemez, kívül+ deck+ ülések mahagóni pác,

Kutassy Ágnes és Paczolt Gábor

Kutassy Ágnes és Paczolt Gábor

Budapest | Hannu

Hajó neve: Mintamacska | Az építés éve: 2012

Eredeti tervhez képest módosított: íveltebb, karcsúbb végek, rövidebb test, piskóta formájú eltolt "puzzle" illesztés. 130kg terhelésig tesztelve... :)

http://koti.kapsi.fi/hvartial/
Paczoltné Kutassy Ágnes és Paczolt Gábor

Paczoltné Kutassy Ágnes és Paczolt Gábor

Budapest | Kenu | Flo-mo

Hajó neve: Szerelemgyerek | Az építés éve: 2012

Little Guide kenu, jelenleg építés alatt...

http://flo-mo.weebly.com/
Póczi István

Póczi István

Győr | OZ Racer | Michael Storer

Hajó neve: Lápi Hápi alias Pocsolya Kacsa | Az építés éve: 2011

A második építésem. Rendkívül sokoldalú hajócska. Használom vitorlával, evezővel és elektromos motorral is. A mérete ellenére nagyon stabil.

Zsebe László

Zsebe László

Ostoros | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Honey | Az építés éve: 2011

Egy Balatoni nyaralás következménye. Ezen a nyáron lett a fixa ideám, hogy nekem kell egy hajó, csónak, vagy valami, ami úszik a vízen. Ez lett az első, a tanuló projekt.

Mezei Csaba és Kónya András

Mezei Csaba és Kónya András

Budapest | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Nevenincs Eureka | Az építés éve: 2011

Ezt a hajót eladásra építettük egy barátommal. A külső festés International márkájú hajófestékkel történt

Sztojka Lászlo

Sztojka Lászlo

Sopron | Jolle | Iain Oughtred

Hajó neve: Sophia | Az építés éve: 2011

Shetlandi halászbárkák mintájára készült modern lapstrake plywood vitorlás, 2 pár evezős hajó. méretek: 5 x 1,65, tömeg kb 120 kg, vitorlafelület 9,5 m2.

http://www.woodenboat.hu
Molnár Imre

Molnár Imre

Neuenstadt am Kocher | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Név nélkül | Az építés éve: 2011

A kenu építése a fórumban részletesen, képekkel illusztrálva megtalálható.

Zsolesz

Zsolesz

Halásztelek | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Mata-mata | Az építés éve: 2011

2011-ben készített SecPerc kenu.

Paczolt Gábor

Paczolt Gábor

Budapest | SecPerc kenu | Michael Storer

Hajó neve: Ágor, a Vizidisznó | Az építés éve: 2011

Eredeti tervhez képest módosított: nincs yoke, nagyobb ülések merevítik, erős légkamra, kisebb gerinc, vitorlához előkészítve...

Fűz András

Fűz András

Biatorbágy | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Ezüstcsepp | Az építés éve: 2010

Hajótest: 6 mm-es okume, Dekk: 6 mm-es nyír, kívül-belül 2 réteg epoxi+lakk

http://fugekenu.blogspot.hu
Póczi István

Póczi István

Győr | Kenu

Hajó neve: Kanu | Az építés éve: 2010

Egy ingyenes terv (Cheap Canoe 14') alapján készült. Kiegészítettem bordákkal és légszekrényekkel. Kapott egy vitorlát és oldalúszókat. Továbbfejlesztése folyamatban.

Bejczi Károly

Bejczi Károly

Celldömölk | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: ? | Az építés éve: 2010

Első hajó, sztori a fórumban...

Szabó László

Szabó László

Budapest | Szabó László

Hajó neve: SOF KAYAK | Az építés éve: 2010

SOF KAYAK - Skin On Frame Kayaks Egyedi tervezés és készítés.

http://szalaco.wix.com/sofkayak
Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | SecPerc kenu

Hajó neve: ZergeBácsi | Az építés éve: 2010

Az első magyarországi SecPerc kenu. Nyírfa rétegelt lemezből épült. Nagyszerű túrahajó és vitorlásnak is remek. Az építésről részletek a link alatt.

https://hajoepitok.hu/a-secperc-kenu-epitese/
Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | OZ Racer | Michael Storer

Hajó neve: Wassertabi | Az építés éve: 2009

Az első vitorlásom. 4 mm-es okume lemezből készült. Részletek az építésről a link alatt.

https://hajoepitok.hu/az-oz-racer-egyszeru-de-nagyszeru-vitorlashajo-epitese-hazilag/
Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Reshabar | Az építés éve: 2009

Ezt a hajót egy kollégámnak építettem. A rétegelt lemez Meranti, az Epoxi pedig Eporezit, ami rossz választásnak bizonyult, mert a hajó ragasztása egy idő múlva több helyen is elengedett.

Mezei Csaba

Mezei Csaba

Budapest | Eureka 155 | Michael Storer

Hajó neve: Ditkenéni | Az építés éve: 2008

Ez a kenu az első hajóépítő projektem, amely során végleg megfertőződtem. A faanyag 4 mm-es fenyő rétegelt lemez, az epoxi pedig SR8500 volt.

Kuzsel Tamás

Kuzsel Tamás

Budapest | Jolle | Dudley Dix

Hajó neve: Kisaranyos | Az építés éve: 2008

Egyedi rig, saját tervezés. http://dixdesign.com/argie15.htm

Hunyák Miklós

Hunyák Miklós

Dunakeszi

Hajó neve: Tappancs | Az építés éve: 2007

Kétszemélyes katamarán. 6mm-es rétegelt lemezből, 2 réteg 300 g/m2-es paplannal, poliészter gyantával laminálva, Top Coat géllel gélezve. A képen ideiglenesen kalóz árboccal látható.

Bélafi lászló

Bélafi lászló

Pécs | Bélafi lászló

Hajó neve: Trafó-ka | Az építés éve: 1997

Sz.autó tetején szállítható, szétszedhető, segédvitorlával ellátott motoros túrakatamarán.

Attis

Attis

Budapest | Karsai Béla

Hajó neve: Oldship | Az építés éve: 1954

Ha nem is én építettem de újra az eredeti állapotba hoztam fél évszázad után egy olyan hajót, amit Magyar ember tervezett és épített. Nagy büszkeséggel tölt el!