Budapest | SUP | Misurák Dénes
Hajó neve: Mordály | Az építés éve: 2024
Misurák Dénes által elkezdett SUP építésének befejezése nem sikerült, ezért felajánlotta az amatőr hajóépítők FB csoportban. Én lettem a szerencsés, aki befejezhette. A SUP remekül megy, stabil, jól kormányozható, 100 kg-os terhelésig tökéletes. Az önsúlya 19 kg. Anyaga: 4 mm-es rétegelt lemez (az alja, a bordák és a járófelület), 4 mm-es léccsíkok (fenyő, dió - díszítő csík). A SUP neve Mordály.
www.hajoepitok.huGárdony | GIS | Michael Storer
Hajó neve: Zole | Az építés éve: 2024
2023 márciusában kezdtük építeni Levente fiammal. Az építési folyamat óriási élmény volt! A vízre tétel a várakozásoknak megfelelően sikerült. Köszönjük az amatőr hajóépitők közösségének a sok segítséget! Jöhet a tesztüzem!
Budapest | Egyéb
| Az építés éve: 2024
Björn Tomasson tervei alapján egy Nanoq L kajak kisebb módosításokkal (pl.: beülő, design). A hajó 559 cm hosszú, 55 cm széles. A vízvonalnál 435 cm és 52 cm. Stabilitása 3/5. Dió, éger és juhar lécekből, amiket 5x18 mm méretre szabtuk. Kb: 300 m léc fogyott el.
Gárdony | GIS
Hajó neve: Number One | Az építés éve: 2023
5,5 mm-es meranti rétegelt lemez héjazat, a fenéklemezen 220 g/m2 üvegszövet, éleken üvegszövet szalag, vörösfenyő lécek, Bird's Mouth árboc, SR5550 epoxi rendszer. Az elnevezés arra utal, hogy ez az első hajó, amit építettem.
Budapest | Melonseed Skiff | Paul Fisher
Hajó neve: Mellon | Az építés éve: 2023
A Selway-Fisher Design által jegyzett rétegelt lemez Melonseed az első az egész világon, amelyik ezzel a technikával épült. A többi (sok ezer) ilyen hajó lécpalánkolva vagy formaleválasztva épült. A hajót 2022 novemberében kezdtem építeni. A 23-as szezonban sokat vitorláztam vele, és nagyon szuperül ment.
https://www.hajoepitok.huGyőr | Egyéb
Hajó neve: Ara Tombo | Az építés éve: 2023
a hosszú vízvonal és a far karcsú kinyúlása még erős szélben is szép egyenes vonalat garantál. Az enyhén ívelt fedélzet lehetővé teszi a víz könnyű elvezetését, növeli a rakodási kapacitást és további súly nélkül biztosítja a stabilitást. A tágas pilótafülke könnyű be- és kiszállást tesz lehetővé. A Chesapeake kajakok az intenzív használatot szem előtt tartva készültek. A 4 mm-es Okoumé rétegelt lemezből készült hajótest és fedélzet üvegszálas szövettel és epoxigyantával borított, könnyű, de robusztus kajakot eredményez. Használhatja a környék csendes tavai és folyói felfedezésére, hosszú vízi túrákra indulhat nehéz terepen, vagy - ha nem az expedíciók - egyszerűen eltölthet egy pihentető délutánt a vízen. Hossz: 515 Szélesség: 60 Súly: 20 kg
Szerencs | OZ Goose | Michael Storer
Hajó neve: Kihívás | Az építés éve: 2023
OZ Goose 6mm okume rétegelt lemezből építve tölgy és fenyö lécekből készült. Kívülről teljes üvegszövet erősítés. Az építéskor fő szempont, hogy erős,stabil hajó legyen, hosszabb túrákra akár kisebb motorral is.
Budapest / Óbuda | Egyéb
Hajó neve: Lepke | Az építés éve: 2023
BCA Demco ( Paolo Lodigiani ) terv apalján 2023-24-ben készült 11 lábas Moth típusú kis svertes vitorlás. 5mm-es okoume réteglet lemezből, stich&glue techológiával, alján egy réteg üvegszövettel, SR5550 epoxival. Hossz: 3,35 m Szélesség: 1.4 m Sűly: kb 35 kg. Vitorla: kb 8.3 nm (OZ Racer rigg)
https://epitshajot.tumblr.com/Szentendre | SecPerc elektro
Hajó neve: Végtelen Türelem | Az építés éve: 2023
Ketten építettük testvérhajójával, a Végtelen Csomóval együtt Michael Storer tervei alapján. Hálóval és epoxival erősítettük kívül-belül, két légkamrát (tárolót) is beépítettünk. Kis benzinmotorral szeli a Dunát.
Szentendre | SecPerc elektro
Hajó neve: Végtelen Csomó | Az építés éve: 2023
Ketten építettük testvérhajójával, a Végtelen Türelemmel együtt Michael Storer tervei alapján. Hálóval és epoxival erősítettük kívül-belül, két légkamrát (tárolót) is beépítettünk. Elektromos motorral szeli a Dunát.
Budapest | Kajak | Nick Schade
Hajó neve: Huso Huso | Az építés éve: 2022
Nick Schade féle GANYMEDE kajak, ingyenesen letölthető tervek alapján. 4mm-es okume rétegelt lemezből, kívülről üvegszövet+epoxi, stich&glue ragasztással. Hossza 4m, súlya 14,8 kg.
https://epitshajot.tumblr.com/Budapest | Egyéb
Hajó neve: Hópihe | Az építés éve: 2022
A Cape Falcon Kayak által létrehozott módszertan alapján épült skin-on-frame szóló kenu. A gőzzel hajlított bordázat fehér tölgy lécekből készült, a hosszanti lécek pedig borovi fenyőből. További alkatrészek anyaga: dió, kőris. A borítás kezeletlen poliészter vászon poliuretán gyantával impregnálva.
https://youtu.be/8NNHtsohlI4?si=S5Nwjp-dHRYukyBSÜröm | Eureka 155 | Michael Storer
Hajó neve: Minor | Az építés éve: 2022
Nagyobbított Eureka 155, kívülre áthelyezett habléccel, hogy leponyvázható, tetőre könnyebben rögzíthető, és jobb fogással hordozható legyen. A nagyítás a leírásban szereplőnek megfelelően 1,13-as szorzóval történt, így 4 személy és 5 ember holmija elfért benne. Nem sikerült igazán jól az epoxi gyakorlatlan használata, és a lemez gyenge minősége miatt. Pedig terveztem, hogy egy nagyobbat is készítek (még nem adtam fel teljesen), kivehető légkamrákkal, kiszerelhető merevítőkkel. Az lett volna a Major nevű, és egyszerre is lehetett volna szállítani a tetőn, mert egymásba tehető lett volna. Ezért is került kívülre a habléc.
Budapest | OZ Racer RV | Michael Storer
Hajó neve: Balaton szelet | Az építés éve: 2021
Oz Racer RV, 4mm-es borovi rétegelt lemezekből és fenyő lécekből készült, a fenék és az oldala üvegszövettel erősítve, alu szörf árboccal, fehér takaróponyva vitorlával.
https://epitshajot.tumblr.com/Budaörs | SecPerc kenu | Michael Storer
Hajó neve: Pröfi ;-) | Az építés éve: 2021
A SecPerc kenut az eredeti Michael Storer terv Mezei Csaba kiváló fordítása alapján építettem meg, a fenekét 6 mm-es, az oldalait pedig 4 mm-es okumé, három rétegű rétegelt lemezből, azonban a táblákra való kirajzolást megváltoztattam, hogy a fenéklemez a 6 mm es lemezből legyen, szűken, de kijön a hatos táblából. Üvegszövet erősítést nem csináltam, csak az alsó éleket lamináltam be üvegszövet csíkkal.
https://hajoepitok.hu/variaciok-secperc-kenura/Budapest Hungexpo | Nick Shade
Hajó neve: Expófia | Az építés éve: 2020
A kajak 4 nap alatt épült meg a 2020-as Budapest BoatShow-n. A kiállítás alatt az érdeklődők megtekinthették az építés folyamatát és a végén vízre is került a kishajó
https://www.guillemot-kayaks.com/catalog/stitch-and-glue/recreational-kayak/io-cBudapest | Egyéb
Hajó neve: Smoothie | Az építés éve: 2020
A hajót még 2017-ben építette Kanozsai Zoli bácsi egy profi hazai hajótervező tervei alapján, módosítva. A hajó sajnos nem lett jó (ilyen előfordul néha), a stabilitás nem volt megfelelő és a teljesítménye is gyenge volt, ezért a hajó leselejtezése mellett döntött az építő. A lecsupaszított hajótest jó ideig porosodott Mezei Csaba kertjében, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve egy fűrész segítségével radikális átalakítás mellett döntött. A laposított sikló hajótesre egy 5 m2-es SailboatsToGo latinvitorla került, amelyből így egy könnyű kezdőknek való kisvitorlás lett.
Győr | Egyéb
Hajó neve: Manitu | Az építés éve: 2019
Kanadai lécpalánkolt kenu; mahagóni és vörösfenyő felhasználásával készült, juhar és amerikai feketedió betétekkel. Az ülések és koptatók kőrisből készültek. Légkamrával épült, ami tárolás miatt praktikus.
https://www.bearmountainboats.com/Budapest | Egyéb
Hajó neve: Szofi | Az építés éve: 2018
Sok keresgélés után Radoslaw Wersko ingyenesen elérhető hajótervei közül választottam a 4,2 méteres szkiffet (www.dinghy.pl). Ez egy teljesen nyitott felépítésű hajó, eredetileg 6,5 nm-es vitorlával. A hajó nyír rétegelt lemezből, "stich and glue" technikával készült, helyenként tölgy erősítésekkel, az eredeti tervhez képest jelentősen nagyobb gaff vitorlával. Az árboc borovi fenyőből, négy szálból ragasztva készült. Bár a hajó 2018-ben késő őszre elkészült, vízre csak 2019-ben került.
https://hamindenjohajoavege.blogspot.com/Bad Aussee, Ausztria | Egyéb
| Az építés éve: 2018
A hajó már régen kész volt, mostanra azonban a részletek is összeálltak. Sokat dolgoztunk rajta, mire ide jutottunk. Örülünk. Típus: Chesapeake 17 LT. A Chesapeake Light Craft tervei alapján készült, nem kit, magunk szabtuk. Mahagóni pácolású okume stich and glue hajó. A dörzsléc juhar. A cockpit körkörös fehér fa díszítése szintén az (gőzölve). Az evező nyugat-grönlandi stílusú inuit evező, jegenyefenyőből faragva. Haida orca motívummal díszítve.
Bad Aussee, Ausztria | Egyéb
| Az építés éve: 2018
Kudzucraft, Vardo: kecses, 12kg, gyors tengeri kajak. Nagyon szeretek vele evezni. Többek közt azért esett rá a választásom, mert jó és részletes videó dokumentációval rendelkezik a Youtube-on, illetve a Woodenboat Forum-on bőséges fotódokumentációval támasztja alá mondandóját, valamint rendszeresen jelentkezik poszttal a Facebook-on is.
https://hajoepitok.hu/a-skin-on-frame-kajak-epitese/Budapest | Dr. Jüss Segger
Hajó neve: HUN-405 SEAHORSE | Az építés éve: 2016
könnyű mahagóni-okume rétegelt lemez versenyjolle - építés alatt (2015.dec.) hajóosztály honlapja: www.seggerling.de tervező honlapja: www.segger-boote.de
https://www.facebook.com/My-Sailing-Logbook-253068374743825/?ref=aymt_homepage_p