Gárdony | GIS
Hajó neve: Number One | Az építés éve: 2023
5,5 mm-es meranti rétegelt lemez héjazat, a fenéklemezen 220 g/m2 üvegszövet, éleken üvegszövet szalag, vörösfenyő lécek, Bird's Mouth árboc, SR5550 epoxi rendszer. Az elnevezés arra utal, hogy ez az első hajó, amit építettem.
Budapest | Egyéb
Hajó neve: Mellon | Az építés éve: 2023
A Selway-Fisher Design által jegyzett rétegelt lemez Melonseed az első az egész világon, amelyik ezzel a technikával épült. A többi (sok ezer) ilyen hajó lécpalánkolva vagy formaleválasztva épült. A hajót 2022 novemberében kezdtem építeni. A 23-as szezonban sokat vitorláztam vele, és nagyon szuperül ment.
https://www.hajoepitok.huGyőr | Egyéb
Hajó neve: Ara Tombo | Az építés éve: 2023
a hosszú vízvonal és a far karcsú kinyúlása még erős szélben is szép egyenes vonalat garantál. Az enyhén ívelt fedélzet lehetővé teszi a víz könnyű elvezetését, növeli a rakodási kapacitást és további súly nélkül biztosítja a stabilitást. A tágas pilótafülke könnyű be- és kiszállást tesz lehetővé. A Chesapeake kajakok az intenzív használatot szem előtt tartva készültek. A 4 mm-es Okoumé rétegelt lemezből készült hajótest és fedélzet üvegszálas szövettel és epoxigyantával borított, könnyű, de robusztus kajakot eredményez. Használhatja a környék csendes tavai és folyói felfedezésére, hosszú vízi túrákra indulhat nehéz terepen, vagy - ha nem az expedíciók - egyszerűen eltölthet egy pihentető délutánt a vízen. Hossz: 515 Szélesség: 60 Súly: 20 kg
Budapest / Óbuda | Egyéb
Hajó neve: Lepke | Az építés éve: 2023
BCA Demco ( Paolo Lodigiani ) terv apalján 2023-24-ben készült 11 lábas Moth típusú kis svertes vitorlás. 5mm-es okoume réteglet lemezből, stich&glue techológiával, alján egy réteg üvegszövettel, SR5550 epoxival. Hossz: 3,35 m Szélesség: 1.4 m Sűly: kb 35 kg. Vitorla: kb 8.3 nm (OZ Racer rigg)
https://epitshajot.tumblr.com/Budapest | Kajak | Nick Schade
Hajó neve: Huso Huso | Az építés éve: 2022
Nick Schade féle GANYMEDE kajak, ingyenesen letölthető tervek alapján. 4mm-es okume rétegelt lemezből, kívülről üvegszövet+epoxi, stich&glue ragasztással. Hossza 4m, súlya 14,8 kg.
https://epitshajot.tumblr.com/Budapest | Egyéb
Hajó neve: Hópihe | Az építés éve: 2022
A Cape Falcon Kayak által létrehozott módszertan alapján épült skin-on-frame szóló kenu. A gőzzel hajlított bordázat fehér tölgy lécekből készült, a hosszanti lécek pedig borovi fenyőből. További alkatrészek anyaga: dió, kőris. A borítás kezeletlen poliészter vászon poliuretán gyantával impregnálva.
https://youtu.be/8NNHtsohlI4?si=S5Nwjp-dHRYukyBSÜröm | Eureka
Hajó neve: Minor | Az építés éve: 2022
Nagyobbított Eureka 155, kívülre áthelyezett habléccel, hogy leponyvázható, tetőre könnyebben rögzíthető, és jobb fogással hordozható legyen. A nagyítás a leírásban szereplőnek megfelelően 1,13-as szorzóval történt, így 4 személy és 5 ember holmija elfért benne. Nem sikerült igazán jól az epoxi gyakorlatlan használata, és a lemez gyenge minősége miatt. Pedig terveztem, hogy egy nagyobbat is készítek (még nem adtam fel teljesen), kivehető légkamrákkal, kiszerelhető merevítőkkel. Az lett volna a Major nevű, és egyszerre is lehetett volna szállítani a tetőn, mert egymásba tehető lett volna. Ezért is került kívülre a habléc.
Budapest | Egyéb
| Az építés éve: 2021
4mm vastag rétegeltlemezből készült. a fölső rész dió furnért kapott, majd az egész hajó üvegszövetezve lett. Néhány réteg epoxi gyanta után lakkozva lett. A beülőkeret karbonszövet borítást kapott. Saját készítésű carbon ülést tettem bele. Hozzá passzoló greenlandi evezőt is készítettem.
Budaörs | SecPerc kenu
Hajó neve: Pröfi ;-) | Az építés éve: 2021
A SecPerc kenut az eredeti Michael Storer terv Mezei Csaba kiváló fordítása alapján építettem meg, a fenekét 6 mm-es, az oldalait pedig 4 mm-es okumé, három rétegű rétegelt lemezből, azonban a táblákra való kirajzolást megváltoztattam, hogy a fenéklemez a 6 mm es lemezből legyen, szűken, de kijön a hatos táblából. Üvegszövet erősítést nem csináltam, csak az alsó éleket lamináltam be üvegszövet csíkkal.
https://hajoepitok.hu/variaciok-secperc-kenura/Budapest Hungexpo | Nick Shade
Hajó neve: Expófia | Az építés éve: 2020
A kajak 4 nap alatt épült meg a 2020-as Budapest BoatShow-n. A kiállítás alatt az érdeklődők megtekinthették az építés folyamatát és a végén vízre is került a kishajó
https://www.guillemot-kayaks.com/catalog/stitch-and-glue/recreational-kayak/io-cBudapest | Egyéb
Hajó neve: Smoothie | Az építés éve: 2020
A hajót még 2017-ben építette Kanozsai Zoli bácsi egy profi hazai hajótervező tervei alapján, módosítva. A hajó sajnos nem lett jó (ilyen előfordul néha), a stabilitás nem volt megfelelő és a teljesítménye is gyenge volt, ezért a hajó leselejtezése mellett döntött az építő. A lecsupaszított hajótest jó ideig porosodott Mezei Csaba kertjében, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve egy fűrész segítségével radikális átalakítás mellett döntött. A laposított sikló hajótesre egy 5 m2-es SailboatsToGo latinvitorla került, amelyből így egy könnyű kezdőknek való kisvitorlás lett.
Győr | Kenu | Canoecraft: Ted Moores
Hajó neve: Manitu | Az építés éve: 2019
Kanadai Lecpalankolt kenu mahagóni és vörösfenyő felhasználásával készült. Juhar amerikai feketedio betétek. Ülések koptatók kőris. Légkamrával tárolás miatt praktikus.
http://https://www.bearmountainboats.com/products/canoecraft-bookBudapest | Egyéb
Hajó neve: Szofi | Az építés éve: 2019
Sok keresgélés után Radoslaw Wersko ingyenesen elérhető hajótervei közül választottam a 4,2 méteres skiffet www.dinghy.pl). Ez egy teljesen nyitott felépítésű hajó, eredetileg 6,5 nm-es vitorlával. A hajó nyír rétegelt lemezből, stich and glue technikával készült, helyenként tölgy erősítésekkel, az eredeti tervhez képest jelentősen nagyobb gaff vitorlával. Az árboc borovi fenyőből, négy szálból ragasztva készült. Bár a hajó 2018-ben késő őszre elkészült, vízre csak 2019-ben került. https://hamindenjohajoavege.blogspot.com/
Bad Aussee, Ausztria | Egyéb
| Az építés éve: 2018
A hajó már régen kész volt, mostanra azonban a részletek is összeálltak. Sokat dolgoztunk rajta, mire ide jutottunk. Örülünk. Típus: Chesapeake 17 LT. A Chesapeake Light Craft tervei alapján készült, nem kit, magunk szabtuk. Mahagóni pácolású okume stich and glue hajó. A dörzsléc juhar. A cockpit körkörös fehér fa díszítése szintén az (gőzölve). Az evező nyugat-grönlandi stílusú inuit evező, jegenyefenyőből faragva. Haida orca motívummal díszítve.
Bad Aussee, Ausztria | Egyéb
| Az építés éve: 2018
Kudzucraft, Vardo: kecses, 12kg, gyors tengeri kajak. Nagyon szeretek vele evezni. Többek közt azért esett rá a választásom, mert jó és részletes videó dokumentációval rendelkezik a Youtube-on, illetve a Woodenboat Forum-on bőséges fotódokumentációval támasztja alá mondandóját, valamint rendszeresen jelentkezik poszttal a Facebook-on is.
https://hajoepitok.hu/a-skin-on-frame-kajak-epitese/Budapest | Dr. Jüss Segger
Hajó neve: HUN-405 SEAHORSE | Az építés éve: 2016
könnyű mahagóni-okume rétegelt lemez versenyjolle - építés alatt (2015.dec.) hajóosztály honlapja: www.seggerling.de tervező honlapja: www.segger-boote.de
https://www.facebook.com/My-Sailing-Logbook-253068374743825/?ref=aymt_homepage_p