Alkatrészek
A paneleket (fartükör, orrtükör, elülső rekeszfal, oldalsó panelek) kivágás és csiszolás után bekentem 3 réteg epoxival, majd ragasztót kevertem és az előre levágott keretléceket szépen ráragasztottam. Nem volt elég szorítóm, de a gravitáció segített.
A vízszintesen lefektetett részekre ráhelyeztem a bekent léceket, a kezemmel kis nyomást gyakoroltam rájuk úgy, hogy a ragasztó egy kicsit kipréselődjön az alkatrészek közül. Ahol túl sok ragasztó jött ki, ott ecsettel elkentem.
Ez az orr és fartükör:
A két oldalsó panelre való görbe, laminált léceket korábban ragasztottam fel, majd az elülső és hátsó merevítő léceket tettem föl epoxizás után. Az epoxizást azért fontos ebben a fázisban megcsinálni, mert a hajó összerakása után már sokkkal nehezebb lenne.
Az oldalsó panalek:
Később derült ki, hogy az oldalsó paneleket elrontottam, mert nem egymásnak tükörképeit, hanem teljesen megegyező elemeket gyártottam le.
A hiba kijavítása: Az oldalsó paneleket nem egymás tükörképére készítettem, hanem ugyanolyanra – ezért az egyik oldalpanelen meg kellett cserélnem az erősítéseket. Ezt egy speciális japán húzófűrésszel végeztem, ameyet nagyrészt ezért (és hasonló munkák miatt) rendeltem az e-bayen – ez itt nem a reklám helye, de ezen az oldalon az amatőr hajóépítők sokfajta szerszámot, ezközt, stb. olcsón megtalálhatnak, csak a szállítási költséget kell mindig figyelni.
A korábban odaragasztott erősítést (a saroklécet és a koszorúlécet) vágtam le ezzel fűrésszel.
A rétegelt lemezt persze kissé megsértettem, de nem olyan vészes, ezért folytathattam is előkészületeimet a hajótest 3 dimenzióba való alakítását.