Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
alapanyagok, építési módszerek, egyes hajóépítõk saját projektjei, egyéb hajóépítéssel kapcsolatok témák

Téma: fs14 csónak építése

fs14 csónak építése 2 éve 2 hónapja #1893

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Felkerült az összes szalag a helyére és beimpregnáltam az egész csónakot vékonyan vinilészter gyantával.A következő lépés némi csiszolás, majd megy rá 2x300gr paplan.
IMG_2005res.jpg


IMG_2006res.jpg


IMG_2007res.jpg


IMG_2010res.jpg


IMG_2019res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 2 hónapja #1882

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. A laminálásra záró rétegnek ki mit ajánlana? 1.egrokorr hajófesték. 2.budalakkos epodur vagy rezakril festék. 3. gelcoat vagy topcoat, vagy esetleg mindkettő.Előre is köszönöm.Üdv..
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1859

  • abraxas
  • abraxas profilkép
  • TÁVOL
  • Örökös Tag - Hajóépitők.hu
  • Hozzászólások: 410
  • Köszönetek: 62
Ha így nyugodtabb a lelkiismereted, jól tetted. 
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1858

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Sziasztok!
Sokan biztosan hülyének vagy őrültnek néznek, de annyira zavart hogy nem pont a helyére került a fartükör, hogy vettem mégis a fáradságot és "szétkaptam" a csónakot..A tapasztalattal hátha segítek valakinek: A vinilészter gyanta+csiszolópor ragasztó nagyon erősre és keményre kötött, úgyhogy a technika ahogy szétjött a következő: hőlégfúvóval melegítettem, viszont a gyanta csak 500-600 fokra állított géppel lágyult meg annyira hogy kicsi vésővel ki tudjam tolni a helyéről.Ezután jött a lemezek letakarítása, persze úgy hogy a rétegelt lemez széle ne sérüljön és ne is csiszoljak bele.Most úgy áll a dolog hogy újra össze van ragasztva, fartükör és minden egyéb a pontos helyén, minden méret stimmel, és az egyenes is egyenes.Hurrá! Holnap remélem fel tudom laminálni a szalag erősítést az élekre.Néhány kép: / vinilészter gyantával impregnálva/
IMG_1951res.jpg


IMG_1946res.jpg


IMG_1944res.jpg


IMG_1941res.jpg


IMG_1938res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1846

  • takyka
  • takyka profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • mottó
  • Hozzászólások: 39
Régen jártam erre...

Kíváncsi leszek a végeredményre és a menetteljesítményre. Annó én is eljátszottam a gondolattal, hogy építek egy FS-t.
Az 5mm nem hangzik tragikusnak. Azt hittem, jóval mélyebb a hupli.
T.
T.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1844

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Szia!
Átmenetileg egy 5 lovas yamahával, majd a későbbiekben váltanék egy 10 lovas kétütemű csodára.
A belógásról: jó a szemed!
mindent próbáltam nagyon pontosan és precízen csinálni, de egy hibát mégis elkövettem..A fartükör 7mm-el feljebb került mint kellet volna, ezért a belógás.A pontos jelenség:a fartükörtöl az orr felé kb 80-cm-ig van a belógás, ami kb 5mm mély.A gerinctől az oldalak felé haladva jobbra és balra is kb 20-30cm-ig tart és folyamatosan csökken, utána már teljesen egyenes, valószínűleg mert az oldala és az alja között pici faékekkel ékeltem a ragasztásnál, ezért az alsó panel ott pont felkerült a helyére.Itt van néhány kép róla:
fot21res.jpg


fot44res.jpg


fot4res.jpg

Szétszedni és újraragasztani nincs sem kedvem sem lelki erőm.A gyári tervben erre is kitérnek és azt írják akár hasa van, akár belógás 0.25 coll megengedett Ez kb 6.5mm úgyhogy ebbe még belefér.Próbáltam a fartükröt kicsit lejeb nyomni de mivel össze van ragasztva már csak egyben mozgott a hajó úgyhogy felejtős. Jelen felállás az hogy alulról a jelzett helyen picit megtámasztottam úgyhogy az 5mm visszament 3, 3.5mm-re.
Mivel törekszem a pontosságra és zavar a dolog / hiába fér bele/ A terv a következő:a laminálás után pontosan bejelölöm a helyét, ott kap még egy réteg üveget, majd gyanta+ q-cell +csiszolás amíg tökéletes nem lesz.Egyébként pont ezért volt ma reggel nálam egy kedves hajóépítő májsztró ismerősöm, és mikor meglátta miről is van szó csak annyit mondott hogy ne vicceljek.Akkor lenne jelentősége hogyha 60 lóerős motort tennék rá és 80-al száguldoznék.Azért persze zavar és biztos addig fogom nyeszetelni amíg jó nem lesz.Egyébként szólhattál volna picit hamarabb is): azért köszi az észrevételt.Ilyen lett ragasztás után:
fot15res.jpg


fot1res.jpg


fot34res.jpg


fot35res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1842

  • takyka
  • takyka profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • mottó
  • Hozzászólások: 39
Szia,

Szépen alakul.
Ezen a képen: hajoepitok.hu/media/kunena/attachments/4468/fot11res.jpg úgy néz ki a gerinc hátsó része mintha belógna. Ha így van, az nem jó! Egy sikló testnél, a gerinc hátsó részének egyenesnek kellene lennie.
Mekkora motorral fogod használni?

T.
T.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1841

  • kulcs
  • kulcs profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 16
Csak így tovább!
Lassan itt a peca szezon.  :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1840

  • abraxas
  • abraxas profilkép
  • TÁVOL
  • Örökös Tag - Hajóépitők.hu
  • Hozzászólások: 410
  • Köszönetek: 62
Alakul :) 
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 3 hónapja #1839

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Ma ismét sikerült kicsit haladni az építéssel.
fot13res.jpg


fot22res.jpg


fot23res.jpg


fot31res.jpg


fot33res.jpg


fot42res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.494 másodperc