Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
Már évek óta megrendelhető a GIS vitorlás magyar nyelv, építési útmutatója a hajóépõk.hu oldalon, de eddig nem túl sokan vették a bátorságot, hogy belefogjanak ennek a nagyszerű, hajónak az építésébe.
  • Oldal:
  • 1
  • 2

Téma: GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 4 órája 10 perce #3282

  • Amerigo
  • Amerigo profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 15
  • Köszönetek: 4
Szép hajó lett gratulálok. Jogosan lehetsz büszke rá és magadra is. Konkrétan hol van a hely ahol vízre tetted? Jó kis sólyázó helynek tűnik. Nem szabad eltitkolni az ilyen helyeket, sajnos egyre kevesebb van belőlük!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 4 órája 23 perce #3281

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 35
  • Köszönetek: 5
Gratulálok!
:hand
Szép hajó.
Jó szelet és sok kalandot kívánok! :sali
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 6 órája 34 perce #3279

  • fonix38
  • fonix38 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 156
  • Köszönetek: 15
Szia.Gratulálok.Egy élmény volt figyelni,ahogy epült a hajó s olvasni a leírást.Sok jó szelet és élményt a vitorlázíshoz!!!!:-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 17 órája 58 perce #3278

  • Csóka93
  • Csóka93 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 7
Kedves Mindenki!

Egy rövid értesítést tennék: Vasárnap délután megtörtént a vízrebocsájtás. :sali
Hétközben lekerekítettem az árbocot, ami elég vicces volt, ugyanis a lakásban alig fért el. Pénteken legyalultam a keresztárbocot és bumot, kialakítottam a svert és a korménylapát felületét, majd lamináltam mindezeket. Hajnali 2 órakor készült el. Másnap készítettem egy sínt a fenékmerevítőhöz az autó csomatrartójához igazítva, ami megakadályozza, hogy elforduljon az autó tetején, és fel is pakoltunk mindent. Minden rendben volt, amíg el nem értük a 40-45km/h-s sebességet, ami fölött elkezdett ordítva búgni a spanifer, tovább gyorsítva pedig az autó is remegett tőle. Félreálltam és körbetekertem 8-as kötéllel amitől teljesen hangtalanná vált. Simán tartható a 90km/h-s sebesség, a szél csapkodásán, és a nehezebb gyorsuláson kívül észrevehetetlen a "rakomány". Na jó, kb 1,5 literrel többet is evett az autó... :think
A Balatonfűzfőig tartó úton szinte mindenki utánunk fordult. Azt nem tudom, hogy a szállítás módját, vagy a csónakot csodálták,.. :woohoo: A parton kb 200 m-t kellett kézben vinni, ezalatt többen odajöttek kérdezgetni, gratulálni, a víz mellett pedig egyre csak gyűlt a tömeg amíg felszereltem a vitorlát. Ünnepélyes vízretétel volt, keresztelő még nem.
Beeveztem egyedül és megpróbáltam befogni a szelet, csakhát...tapasztalat és szél híján a siklatás elmaradt. :silly:
Másnap változtattam a vitorla feszítésén/rögzítésén és újra megpróbáltam,(fotón szembetűnő a hiba) néhány fuvallatot sikerült is meglovagolni, de többnyire csak sodródtam a szélcsendben. Végül vitorla nélkül eveztünk egy keveset. 4 személyt kényelmesen elbír. :up

A Lupa-tónál érdeklődtem, beengednek minket, úgyhogy ott lesz legközelebb kipróbálva, ha a szél is engedi.

Köszönöm a tanácsokat és a segítséget amit az építés során hasznosíthattam is!
Még hosszú út áll előttem amíg megtanulom a vitorlázás fortélyait, de nem bánom. Csónak van, Kedv van, szabadidőt is tudok rá keríteni, úgyhogy nincs megállás. B)

Zoli
IMG_20190816_180835_HDR.jpg


IMG_20190816_184228_HDR.jpg


IMG_20190819_191503_HDR.jpg


IMG_20190819_191633_HDR.jpg


IMG_20190818_184656.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 1 hete 4 napja #3276

  • Csóka93
  • Csóka93 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 7
Köszönöm. :up
A 20-i hétvégén Balatonfűzfőn leszünk, szeretnénk hajóval együtt menni. Tegnap összeragasztottuk az árbocot, most a hajótest alját erősítjük, délután az UV védő réteget visszük fel kívül-belül. Hétköznap munka után pedig a lakásban fogjuk befejezni az árbocot, a kormánylapátot és a svertet. :noway
Remélem sikerül a terv és következő hétvégén már a vitorlázós fotókkal jelentkezhetek. :sali
IMG_20190810_194535_HDR.jpg


IMG_20190810_194555_HDR.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 3 hete 1 napja #3271

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 35
  • Köszönetek: 5
Azta!

Ha ilyen tempóban nyomod, szeptemberben mehet a vízre :) Szép lesz.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 3 hete 1 napja #3270

  • Csóka93
  • Csóka93 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 7
Kedves Mindenki,

Sok idő eltelt, mióta utoljára írtam. Az elmúlt ~4 hétvége töredékén tudtunk csak építkezni, ugyanis az időjárás ellenünk dolgozott... Volt itt minden. Első hétvégén jól haladtunk, a teljes beltér le lett kezelve és a koszorút is le tudtam gyalulni. Következő hétvégén szombaton mikor az ebéddel éppen végeztünk, egy hirtelen zápor megtalálta a szabadon hagyott hajó alját, és mire bevittük a tető alá, épphogynem összefüggő vízcseppek voltak rajta. Egy hét száradás után a foltokat sikerült eltűntetnem. Gondoltam, nekilátok az üvegezésnek. Alig jártunk 1 méternél, mikor egy az előző hétvégéhez hasonló módon jött egy újabb eső, de okosan bevittük időben a tető alá és ott folytattuk. Az eső esett, mi pedig folytattuk. Majd egyre erősebben esett, feltámadt a szél, majd jégesővel folytatódott. A vége pedig az lett, hogy az intenzív jégverés becsapta a vizet a megemelt hajó oldalára, a tetejére pedig a szél fújta fel. Félbe kellett szakítani a folyamatot (ismét). Mivel még csak az első réteg epoxinál tartottunk, és vizes is lett a felület, ezért leszedtük azt a hajóról és letakartuk. Vásároltam Nóra Tollangin szövetet amiből kiszabtam a vitorlát a facebookos csoportban lévő kipróbált terv alapján. Másnap anyukám összevarrta, és körbeszegőzte gurtni anyaggal. Megfelelő méretű ringlit (ponyvakarikát) még nem sikerült találnom, de nem késtem el vele... :D Következő hétvégét újabb csiszolással kezdtük, megcsináltuk az üvegezést az egyik oldalon, a másik oldalra viszont már nem volt elég a maradék. A boltban csak 2méternyi 163g/nm-es szövet volt raktáron, ami 20cm híján nem volt elég, ezért úgy döntöttem, hogy megveszem azt a maradékot, illetve 2 réteg 80g/nm-essel fogom megoldani a teljes oldalt, toldás nélkül. Másnap csöngetett a futár, de 110g/nm-est hozott... Egy rétegben 110g-ot keveselltem, 220g-ot sokalltam, végül a maradék anyagot toldottam az utólag vásárolt 2méteres darabbal, a hajó faránál kimaradt 20cm pedig 110g lett... Mondanom sem kell, hogy -nem túl szép- a látvány. :D Eredetileg a fa erezet az alján is látszódott volna, viszont így már muszáj lesz elfedni...Sebaj. Legalább erős lett. Főleg az eleje.
Csináltunk két rögtönzött evezőt hozzá, és az üreges árboc dongáit is sikerült hiba nélkül előkészíteni. Legközelebbi hétvégén, ha az időjárás is engedi, azzal folytatjuk az építést. :D

A keresztárboc és a bum lucfenyőből lehet, vagy inkább vörösfenyőt ajánlatok?
Az mitől van, hogy az első-és a második réteg epoxi felülete érdes? Ha csiszolatlan rétegelt lemez felületre kenem ugyanaz a helyzet, mint a csiszolt, majd porszívózott felületen. Sőt a gyalult lucfenyőnél is. Olyan, mint a csiszolópapír... Nem lényeges jelenleg, mert a 3. réteg lesz az UV védőt tartalmazó térhálósítós epoxi ami előtt csiszolnom kell, csak nekem érdekes...
És pár fotó: :lol:

IMG_20190714_114119_HDR.jpg


IMG_20190727_103438_HDR.jpg


IMG_20190727_200308.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 1 hónapja 2 hete #3263

  • Csóka93
  • Csóka93 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 7
Kedves Mindenki,

A hajó alakul, viszont az igyekezetünk ellenére sajnos nem készül el a hétvégi találkozóig. Mozgalmas volt a július, összességében 8 napot tudtunk rászánni, nade akkor a hajó körül sürögtünk-forogtunk ~8 órától este 10-ig. Az eddigi építési helyszínről el kellett költöztetni, és itt már kevesebb idő áll rendelkezésre a zajongásra (gyerekek), de a hajótesthez körülbelül 3 nap kell még. Talán nem utálnak meg egy életre minket a szülők... :lol:
És igen. "Elfér az autó tetején" :think :silly:
Kresz szerint 40 cm-t túllóghat a rakomány...majd fejjel lefelé 39-re kitoljuk hátul és irány a part. :sali

IMG_20190630_082635_HDR.jpg


IMG_20190630_073855_HDR.jpg


IMG_20190630_103946_HDR.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 2 hónapja 3 órája #3260

  • laszlo70
  • laszlo70 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 127
  • Köszönetek: 19
Szia Csóka93

Megkaptad a mailemet? Kérlek jelezd, ha érdekel (akkor is, ha nem), mert van még érdeklődő.
Üdv.
Laszlo
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

GIS - Néhány kérdés mielőtt belevágok 2 hónapja 1 hete #3256

  • mezix
  • mezix profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő főkonzul
  • Hozzászólások: 253
  • Köszönetek: 63
Szia! Szép munka!
A búm és a keresztárbóc nem kell, hogy üreges legyen. Az fa-anyag hajlékonysága pedig elegendő a lugger vitorla megfelelő működéséhez.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
  • Oldal:
  • 1
  • 2
Oldalmegjelenítési idő: 0.505 másodperc