Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
A nemzetközi hajós berkekben nagy népszer,ségnek örvend az evezõs hajók ezen alternatív meghajtása. Miért is ne próbálhatnánk meg a Dunán vagy Tiszán is használható, egyszer,en felszerelhetõ, könny, és jól m,ködõ instant vitorla szett (rigg) megépítését?

Téma: Kenu tanács

Kenu tanács 3 hónapja 1 hete #3346

Egy proa építésének gondolata többször megfordult a fejemben, de mindig elvetettem. Bonyolultnak érzem az egytörzsű hajókhoz képest. De ha már javasoltad, kérdezek, aztán két hétig megint nem alszok :)
- elférne az Elektro alján a "kereszttartó"?
- szerinted elbírná az OZ Racer vitorláját?
- igényelne külön uszonyt, vagy van akkora laterális ellenállása az Elektronak, hogy meg lehessen spórolni? (súly! súly! súly!)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 3 hónapja 1 hete #3345

Más, akivel beszéltem a témáról, gázolajat javasolt :) Persze én is felvetettem a rózsák tömeges és hirtelen kihalásának lehetőségét, de nem találtam támogatásra.
A lengyel srác oldalát ismerem, jómúltkor az összes tervet lementettem, jobb, ha megvannak a saját drive-omon is :) Speciel a 4,2 m-es szkiff kifejezetten tetszik, ki is nyomtattam, csak nehéznek találom a Storer-féle hajókhoz képest. Talán vékonyabb lemezből építve... De ezt meg így nem merem bevállalni, mi van, ha belelépek a Balatonba úgy, hogy ki se szálltam a hajóból? Nem vagyok mérnök.
Utolsó szerkesztés: 3 hónapja 1 hete Írta: kallaipisti.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 3 hónapja 1 hete #3344

  • mezix
  • mezix profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő főkonzul
  • Hozzászólások: 262
  • Köszönetek: 68
Halihó! Hát ezek komoly dilemmák. Én most éppen egy skin-on-frame vitorlás építését készítem elő. Ez megfelel szinte az összes kritériumodnak.
A Violát nem javasolnám erre a célra, mert az igazi sporthajó, nem az a családi-kutyás típus. A vitorlás SecPerc elektró jó lehet, de nagyobb vitorlával, mert a PikkPakk vitorlafelülete kicsi, bár jól megy vele a hajó, de a sebesség nem lesz jó. Esetleg fontold meg a többtestű, oldalúszós vitorlás kenut (SecPerc vagy Eureka főtesttel). Azok jól mennek, és szétszedhetőségük miatt a szállítás, tárolás sem nagy dolog. A Közösségben sokan építettek ilyen hajókat.


Utolsó szerkesztés: 3 hónapja 1 hete Írta: csaba_admin.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: kallaipisti

Kenu tanács 3 hónapja 1 hete #3343

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Hozzászólások: 45
  • Köszönetek: 10
Szia!

A kérdésedre a válasz: gyomirtó.
Egy pár hét alatt elintézi a rózsákat :evil:
Komolyabban: Violáról nincs tapasztalatom, de a keskenysége miatt igényel(het) némi vitorlás tapasztalatot, illetve ha 3 db (nyilván három irányba mozgó) kutya is a legénység része, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb választás. De a Violások majd megmondják :) .
Esetleg ezt is érdemes megnézni: www.dinghy.pl/
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: kallaipisti

Kenu tanács 3 hónapja 1 hete #3342

Sziasztok!

Miután Párom megvétózta a tervezett GIS építését (nem férne be az udvarba az utánfutó anyósom rózsáinak kiírtása nélkül, és sajnos a rózsák érinthetetlenek :S ), valami olyat keresek, amit egyedül is ki tudok cipelni az udvar mélyéről és felvarázsolni a kocsi tetejére; vitorlázható, egyedül evezhető, ketten elférünk benne, és esetleg még a 3 db, összesen 20-25 kilónyi kutyát is el tudom pakolni benne (vitorlázva is).
Jelenleg van egy OZ Racer RV-m, amivel kapcsolatban több előzetes aggály is beigazolódott:
- egyedül nem lehet kenulapáttal hajtani, csak forog szerencsétlen a tengelye körül;
- lassú (ez relatív, de szeretnék gyorsabbat);
- hiába könnyű, mivel rövid és széles, csak egy alulétrán feltolva tudom felszenvedni a kocsi tetejére;
- ha ketten vitorlázunk, akkor valakinek a csónak alján kell ülnie;
- a kutyákkal már esélytelen elférni;
- hát nem olyan formás :whistle: .

Bár a fent felsorolt egy részét tervezem korrigálni, például ahogy lehet epoxizni, szerelek fel evezővillákat és csinálok két rendes evezőt, ez egy csomó gondot nem old meg. Utólag kicsit bánom, hogy nem Goose-t építettem (ahogy pl. Hencze András is javasolta, amikor véletlenül láttam a hajóját a Velencei-tavon, és megálltam kérdezni, beszélgetni, ezúton is üdv :up ), de az egyedül mozgathatóság szempontjából még gyengébb helyzetben lennék, hiába oldaná meg a helyszűkét és a sebességet.

Végre a kérdéseim:
- Mik a tapasztalatok a Violával kényelem szempontjából? Már az összes fellelhető videót megnéztem Youtube-on, de utas egyiken sincs. Egy kép van Joos-sal és az ?unokáival?. A Viola lenne a kiszemeltem perpillanat, de nem akarok megint beletenyerelni egy nem nekem megfelelő konstrukcióba;
- Épített itthon valaki Secperc Elektrot Pikkpakk riggel? Tapasztalatok? Mik a tapasztalatok a riggel kapcsolatban úgy általában? Milyen sebességet lehet kényelmesen elérni vele egy Secpercen? Nagyon rokonszenves lenne az univerzális mivolta;

Bocs' az esti meséért és előre is köszi a segítséget :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.160 másodperc