Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
A nemzetközi hajós berkekben nagy népszer,ségnek örvend az evezõs hajók ezen alternatív meghajtása. Miért is ne próbálhatnánk meg a Dunán vagy Tiszán is használható, egyszer,en felszerelhetõ, könny, és jól m,ködõ instant vitorla szett (rigg) megépítését?

Téma: Kenu tanács

Kenu tanács 4 hónapja 3 hete #3375

Szia!

Köszönöm szépen! Nem számítottam rá, hogy még érkezik információ a témában!
- Milyen vitorlát használsz? Milyen átlagsebességre lehet számítani a konstrukciótól?
- Mik a tapasztalataid irányíthatóság, fordulékonyság tekintetében? Milyen méretű kormánylapátot használsz?
- Hossztengellyel párhuzamos vagy keresztirányú kormányrudat használsz? Milyen hosszút?
- Tetőcsomagtartón szállítod a kenut? Nincs útban a kiel?

Remélem nem élek vissza a segítőkészségeddel :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 4 hónapja 3 hete #3374

  • József
  • József profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 1
  • Köszönetek: 1
Szia! Az oldalúszók szállítását én a képeken látható módon oldottam meg.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: kallaipisti

Kenu tanács 4 hónapja 4 hete #3371

Sziasztok!

takoy.hu/vizallo-polieszter-anyagok-metere-ns0007-feher-ns-1687
Végül ezt az anyagot rendeltem vitorlának, gondoltam írok egy kis visszajelzést, hátha más is most keresgél:

- a weblap jó, korrekt számlát küldtek email-ben, a szállítás gyors volt, problémamentes;
- küldtek egy darab fekete anyagot grátiszba, nem nagy, de osztályjelet szabni pl. pont elég lenne. Tudták, mire kell az anyag? :)
- a leírás szerint a szövet egyik oldala PU-val bevont; kicsit tartottam tőle, hogy csúnya lesz, de nem, inkább csak tapintásra érezni a különbséget, nem fényes vagy csúszós, szemre úgymond megkülönböztethetetlen;
- az anyag széle nem szép, ha nincs behajtva, akkor 2 centit végig le kell vágni belőle;
- a vágott éleknél se hajlamos foszlásra, jó vele dolgozni, jól kezelhető, puha, de nem csúsznak zavaróan a rétegek;
- szerdán varrunk, így arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, hogy mennyire viszi könnyen a gép, a max rétegszám 5 az elülső sarokban (latin vitorla).
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 4 napja #3366

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Hozzászólások: 45
  • Köszönetek: 10
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: kallaipisti

Kenu tanács 5 hónapja 1 hete #3365

Szia! A szállítási költség még egyszer annyi, mint az anyagköltség maga :S Hazai forrást pedig nem találtam. Amúgy nem azon 1200 Ft/fm difin múlna, hanem a postán.
Utolsó szerkesztés: 5 hónapja 1 hete Írta: kallaipisti.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 1 hete #3364

  • MDini
  • MDini profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóskapitány
  • Hozzászólások: 95
  • Köszönetek: 15
Esetleg igazi Dacron vitorlaanyag?  :)
www.sailrite.com/Dacron-Supercruise-4oz-White-60

Kb.: 2790/m2
Üdv.: MDini
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 1 hete #3363

Újra üdv mindenkinek! :)
A döntés hamar megszületett, megrendeltem az Elektro és az oldalúszó terveit, körvonalazódnak a fejemben a megvalósítás részletei is.

Vitorlának a szerkezetre előzetesen a fb-on általam megosztott "Cápa" terveiben szereplő vitorlát néztem ki, ami egy 7,2 nm-es latinvitorla, és az erőközéppontja gyakorlatilag azonos távolságban van az árboctól, mint az oldalúszó terveiben szereplő 5,3 nm-esnek, emellett a rudazata még kényelmesen elfér a kenu/csónak alján, tehát jól szállítható. A rudazat átmérőjével, kúposságával kapcsolatban még járatom az agyam, vagy ha valaki tud konkrét méretekkel szolgálni, annak örülnék, ugyanis a "Cápa" vitorlája alumíniumcsövekre van tervezve, én pedig mindenképp fával fogom megoldani.
A kérdés: tud valaki a linken szereplőnél jobb forrást vitorla alapanyagnak?

takoy.hu/vizallo-polieszter-anyagok-metere-ns0007-feher-ns-1687

Én speciel még Aliexpress-en se találtam jobbat és/vagy olcsóbbat.

Másik kérdés: az OZ Racer kormánya és kormánylapátja méretezés tekintetében vélhetően megfelel az Elektronak? Mik a tapasztalatok az oldalúszós, pláne kiel-es kenuknak a kormányára ható erőkről?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 2 hete #3360

Egyáltalán nem gond az angol, majd email-ben kereslek, ha a Violára esik a választás. Miattam ne ess neki a fordításnak! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 2 hete #3359

  • mezix
  • mezix profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő főkonzul
  • Hozzászólások: 265
  • Köszönetek: 69
Még annyi, hogy a Viola tervei nincsenek meg magyarul, csak angolul. Még nem volt olyan érdeklődés, hogy nekiugrottam volna a fordításnak - elég vaskos a dokumentum.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Kenu tanács 5 hónapja 2 hete #3358

Storer úr a honlapján 7,5 nm-es latin vitorláról ír. Személy szerint nekem kifejezetten tetszik a latin vitorla minden előnyével és hátrányával együtt. :)
Azt is írja, hogy a víz alá nyomott, szél alatti oldalúszónak van annyi laterális ellenállása, hogy ne feltétlenül legyen szükség uszonyra - ez is nagyon szimpi, ha a nyugis kirándulás a cél, otthon hagyom, ha csapatni akarok, viszem. Nem tudom mondjuk, proával akkor az egyik takk halad előre is, a másik takkon meg örül az ember, ha nem veszít távot? :) Ki kell próbálni :)

Tegnap végignyálaztam egy régebbi fórum folyamot a témában a Közösség honlapján, abból is nagyon sok érdekes dolgot megtudtam, így egyelőre családi csónak vonalon az Elektro proa/tri abszolút befutó nálam. A végső döntést a továbbiakban nem szakmai vagy észérvek fogják meghatározni, hanem a Zasszony, mert ő "nem ragaszkodik hozzá", hogy "falkástul" vízikiránduljunk :noway , azt se bánja, ha egyedül megyek csapatni/több napra csavarogni, ebben az esetben pedig a Viola az abszolút győztes lugger vitorlával. Áprilisig megszüljük a döntést :)

És úúúújfent köszi mindenkinek a segítséget! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.111 másodperc