Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
Az Eureka kenu építésével, használatával kapcsolatos témák

Téma: Bence Eurekája

Bence Eurekája 3 éve 5 hónapja #2337

  • lhtot
  • lhtot profilkép
  • TÁVOL
  • Ellentengernagy
  • Hozzászólások: 117
  • Köszönetek: 16
Szia Bence! Gratulálok, nagyon szépen haladtál az ünnepek alatt. Én is ebből az anyagból építettem a kenut. A képek alapján úgy látom, hogy Te sokkal szebb táblát találtál. A lécekhez annyit, hogy december elején voltam az Üllői úti Zatikban. Csomómentes lúc, vagy borovi anyagot kerestem. Se szélezetlen, se gyalult deszka, vagy léc formájában nem talált az eladó sem. Elég lehangoló volt. (A készlet folyamatosan változik, de akkor is.) A maglódi Bauhausban vettem végül gyalult léc formájában "aranyárban".
Utolsó szerkesztés: 3 éve 5 hónapja Írta: lhtot.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Bence Eurekája 3 éve 5 hónapja #2335

  • mezix
  • mezix profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő főkonzul
  • Hozzászólások: 262
  • Köszönetek: 68
Szia Bence,
Jó minőségű lécanyagot valóban nehéz találni kicsiny hazánkban. Javaslom a nagyobb faáruházakat: Zatik, Jaf-Holz, Erdért, bár megfelelő hosszúságú lécet valószínűleg ott sem fogsz kapni. Két lehetőség van: 6 m-es csomómentes palló/deszka anyagból (vagy padlódeszka is van ilyen hosszú) levágod és megmunkálod a szükséges anyagot, vagy pedig ferde átlapolással ragasztod össze a léceket (az útmutató utolsó előtti oldalán van erről egy rövid ismertető).
A sűrítőanyagokról még annyit, hogy a pontos mennyiséget valóban nem tudtuk megadni az útmutatóban, mert ahányféle por, annyiféle súly, térfogat létezik. Valahol súlyra adják, valahol űrmértékben számolják. Ezért is írjuk le a megfelelő ragasztót úgy, hogy mogyorókrém sűrűségű például. Sok hajóépítő egyébként keveri a különböző porokat, tesz bele fűrészport is, mikroballont, silicelt, treecellt, stb. Nálad is ki fog alakulni a legoptimálisabb keverék.
Eddig szép munka! Hajrá!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: P.Bence

Bence Eurekája 3 éve 5 hónapja #2334

  • P.Bence
  • P.Bence profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 34
Sziasztok!

Azzal a gonddal küzdök jelenleg, hogy az útmutató azt írja, jobb ha ideiglenesen felrögzítjük a koszorúlécet a belső ragasztás előtt, hogy jobban kiadja a hajó éle az íveket. Több helyen olvastam, hogy javasolt a barkácsboltokban is kapható jó minőségű fenyőléc használata. Én tegnap végigjártam itt Székesfehérváron az Obi-t és a Praktiker-t is, de jó minőségűnek abszolút nem nevezném amit ott találtam. Ami még elment volna gyalult bútorléc, abból sem volt elég mennyiség. Van valami javaslatotok, hogy hol lehetne beszerezni a fűrészárut? Az sem baj ha körfűrésszel kell felvágni, mert az van itthon, csak nem találtam olyat, aminek érdemes lett volna nekiállni, annyira tele volt csomóval, repedéssel, görbülettel...

Üdv, Bence
Utolsó szerkesztés: 3 éve 5 hónapja Írta: P.Bence.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Bence Eurekája 3 éve 5 hónapja #2333

  • fuge76
  • fuge76 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 189
  • Köszönetek: 28
Szia Bence!

Amint látom nagyon szép és precíz munkát végzel. Szerintem jó választás ez a típus első hajónak. Csak így tovább! :up
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Bence Eurekája 3 éve 5 hónapja #2332

  • P.Bence
  • P.Bence profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 34
Sziasztok!

Az ünnepek alatt én is nekiálltam egy Eureka építésének. Gondoltam egyfajta naplózásként nyitok neki egy témát, hogy nyomon követhető legyen a készülése. Illetve ha van olyan hiba amit vétek és rájövök, akkor tanácsként beszámolok róla. Az első ilyen az volt, hogy a panelek felrajzolásánál nem fából készült léccel, hanem a műanyag ablakok beépítésénél használt takaróléccel rajzoltam az íveket, ami jóval hajlékonyabb. Már a rajzolásnál érezhető volt hogy a szegek között is hajlamos meghajolni a vonal húzása közben.

IMG_0074.jpeg


Aztán a panelek összeragasztása következett. Itt silicellel sűrített epoxit használtam, az útmutató nem írt mennyiséget, nekem SR 5550-es gyantából 40-50 gramm + edző + sűrítőpor fogyott (100 grammot kevertem, fogalmam sem volt mennyi fog fogyni, de kicsit több mint fele megmaradt).

IMG_0104.jpeg


Ezután nekiálltunk az összetűzésnek. Rézdrót mellett döntöttem, vettem is zöld-sárga villanyvezetéket, amiben 1,5 mm-es a réz. Ezt egy tapétavágó segítségével nagyon gyorsan meg lehetett hámozni, majd kb. 10 cm-es darabokra vágtuk. Mivel 4mm-es erdeifenyő rétegelt lemezt vettem, így a 10 cm-es lyuktávolságot választottam, Így kb. 20 m drót kellett a teljes összetűzéshez (Itt újabb hiba, bár inkább csak optikai, hogy nem kaptam csak 3 mm-es fúrószárat és mivel a szabadidő és a segítség már adott volt, ezért nem kerestem tovább, nekiláttam azzal. Ez gondolom majd a belső ragasztásnál visszaköszön átfolyások formájában).

IMG_0116.jpeg


A hajótest összeszerelését az útmutató alternatív módszerként emlegetett mód szerint tettük meg, valamiért ez tűnt szimpatikusnak, és viszonylag egyszerűen sikerült is végrehajtani. Azért megjegyzem, hogy egy segítő sokat egyszerűsíthet és gyorsíthat a dolgon.

IMG_0120.jpeg


IMG_0127.jpeg


IMG_0128.jpeg


Az oldalsó lemez és a fenéklemez közti drótokat viszonylag szorosra húztuk, míg a talplemez és fenéklemez közöttieket az elején még lazábbra hagytuk.

IMG_0144.jpeg


IMG_0142.jpeg


Itt tartok most, a drótokat még meg kell feszíteni mindenhol és indulhat a belső ragasztás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.182 másodperc