Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
alapanyagok, építési módszerek, egyes hajóépítõk saját projektjei, egyéb hajóépítéssel kapcsolatok témák

Téma: Fa alapanyagok

- 2 éve 4 hónapja #2970

  • JuliuszW
  • JuliuszW profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
  • Köszönetek: 4
Szintén merantiból építettem 6mm-es öt rétegűből, amit a pannonfalapnál vásároltam. . Elégedett voltam vele, de úgy tudom öt rétegűt már nem árulnak 6 mm-esben hanem csak három rétegűt olyat amelynek a középső rétege vastagabb. Ez nem igazán megfelelő.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

- 2 éve 4 hónapja #2969

  • fonix38
  • fonix38 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 159
  • Köszönetek: 15
Sziasztok. Bocsi, hogy megint jelzem, én az összes vizi járművemet merantibol epitettem. Semmi problemam nem volt. S hpva tovabb annal szebb lapokat kaptam. Igaz, mindegyik a Pannonfalaptol van. S telik a garazsom jarganyokkal.!!!! :sali :up Most 3,de még készül 2!!!
Utolsó szerkesztés: 2 éve 4 hónapja Írta: fonix38.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

- 2 éve 4 hónapja #2968

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Hozzászólások: 45
  • Köszönetek: 10
Sziasztok!

Én eléggé feltúrtam a netet faanyag ügyben és a végül ezt találtam a legolcsóbbnak rétegelt lemez tekintetében:
famania.hu/
famania.hu/termek/nyir-vizallo-retegelt-lemez/
Épp a héten rendeltem meg a nekem szükséges táblákat. Bár nincs mindig minden raktáron, de egy hetes szállítással hozzák, és a meghirdetett árak még aktuálisak (erre külön rákérdeztem). Persze nem mindegy, hogy honnan jössz érte, mert a szállítás is pénzbe kerül.
A többi faanyagot pedig innen: www.zatik.hu és innen: www.fatelep.hu/
Utolsó szerkesztés: 2 éve 4 hónapja Írta: Epeter.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: robÚr

- 2 éve 4 hónapja #2967

  • Kulcsi
  • Kulcsi profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Man & Machine, Power Xtreme
  • Hozzászólások: 43
  • Köszönetek: 1
Szia!

A téma engem is érdekel. Innen szemezgetek víz és főzésálló nyír lemezekkel.: www.bohacs.eu/arak/retegelt_lemez_arak Nincsen fával tapasztalatom, arra lennék kíváncsi, hogy mennyire hajlékony egy 4mm-es, vagy egy 6,5mm-es lemez.? Keresek majd valami jobb videót, hátha abból ki lehet majd okoskodni valamit... Amúgy a nyír rugalmasabb, mint mondjuk az okume vagy meranti vagy akármi?
Utolsó szerkesztés: 2 éve 4 hónapja Írta: Kulcsi.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

- 2 éve 4 hónapja #2966

  • fuge76
  • fuge76 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 189
  • Köszönetek: 28
Szia robÚr, üdv a fórumon!

Az anyagválasztás mindig kényes téma. Jól érzed, első hajónál nem feltétlen a legdrágább anyagot kell választani. A nyír 6,5 mm-es jó lehet, akár még üvegszövetezés nélkül is. A 4 mm-est viszont mindenképpen javasolt laminálni.
A meranti-val én személy szerint elég rendesen megjártam, azt nem javasolnám, főleg nem 3,6 mm-es verzióban. Eléggé rideg anyag és könnyen reped.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: robÚr

- 2 éve 4 hónapja #2965

  • robÚr
  • robÚr profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Évek óta tartó érdeklődés, gondolkodás, vágyakozás után a legnehezebb feladaton túl vagyok. Az elhatározás végérvényesen megszületett!
Innen már gondolom gyerekjáték :D
Első projektnek a secperc elektrot választottam, mert úgy látom ez a leguniverzálisabb forma.
Szeretnék majd vele horgászni, túrázni, motorral haladni, lapáttal haladni, vitorlázni.
Remélem hamarosan megtehetem.

Az első felmerülő kérdésem az anyagválasztással kapcsolatos.
Sajnos egyelőre nem találok szimpatikus anyagot.. táblaméret, anyag, vastagság, ragasztás, ár ötösből mindig valami nem stimmel.. :)

Alap szempont ennél az első hajónál, az ár alacsonyan tartása. Ezért alapvetően nyírben gondolkodom de ha találok más alkalmasat, vagy lebeszéltek a nyír lemezről, akkor nem zárkózom el a minőségibb anyag használatától sem.

Ilyeneket találtam. Nagyságrendileg ugyanolyan árban, de ezek 6,5mm vastagok. A súly miatt jobban örülnék 6 vagy 5ös lemeznek.

www.osbfutar.hu/termekek/retegelt-lemeze...b-cp/370944/#webshop
www.skandinavfatelep.hu/nyir_vizallo_retegelt_lemez.html
fadepofatelep.hu/termek/nyir-vizallo-retegelt-lemez-65-mm/

Vagy a névleges 6mm-es rétegelt az valóban ez a 6,5-es? Mindenki ebből épít először?

JAF Holz érdekelne még nagyon, de az ő áraikat egyelőre nem tudom, mert céges regisztráció szükséges hozzá.

Vásárolt mostanában valaki nagytáblás vízálló nyír lapot?
Ha van valakinek naprakész tippje, hogy Budapest környezetében hol lehet most nyír lemezhez jó áron hozzájutni, kérem ne tartsa magában. KÖSZÖNÖM!

Ez ugyan nem nyír, de a súly és az ár csábító.
A 3,6mm vastagság szerintetek működőkepés lehet, vagy már nagyon vékony hajóépítésre? Természetesen szövettel laminálva. (a ragasztásáról sajnos egyelőre nem tudok semmit..)

www.faaruhaz.hu/termekek/butorkeszites_a...mez/L100E400YB903601

Előre is köszönök minden segítséget!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Új hajófaragó 2 éve 4 hónapja #2938

  • fuge76
  • fuge76 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 189
  • Köszönetek: 28
Jó kis sátor! Ha kész a hajó, akkor egy kisebb avató ünnepséget is le tudsz benne bonyolítani sörpaddal, bográccsal ;)
A hogy nézem a tervet az árbocod külső átmérője 60 mm lesz. Ha fenyő lécekből csinálod a madárcsőr verziót, akkor 20 mm-es falvastagsággal nyugodtan számolhatsz. Én az árbocrúd alsó felét (a hajótest csatlakozási pont feletti 1 m magasságban) üvegszövettel megerősítettem úgy, hogy két rétegben, ellentétes irányban betekertem. Ezt azért tartottam fontosnak, mert Itt ébred a legnagyobb hajlítóerő.
Utolsó szerkesztés: 2 éve 4 hónapja Írta: fuge76.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Új hajófaragó 2 éve 4 hónapja #2935

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Hozzászólások: 45
  • Köszönetek: 10
Na meg van a kép. Szóval ilyen :)
stor.jpg
Utolsó szerkesztés: 2 éve 4 hónapja Írta: Epeter.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Új hajófaragó 2 éve 4 hónapja #2934

  • Epeter
  • Epeter profilkép
  • TÁVOL
  • Fedélzetmester
  • Hozzászólások: 45
  • Köszönetek: 10
Szia Fuge76!

Olvastam a blogodat (kétszer is) és az alapján sokat gondolkodtam azon a hajón is, de végül is a kisebb (könnyebb) terv mellett döntöttem. Az első elképzelésem ez az Ella skiff lett volna: intheboatshed.net/free-boat-plans-at-intheboatshednet/  de itt nincs rendes terv, csak szabásminta koordinátákkal (mint a vitorlatervezőnél) ráadásul minden angolszász mértékegységben. Túl sok mindent kellett volna módosítani rajta. Így aztán maradt a 4,2 skiff.  Amúgy a blogod alapján lett volna kérdésem az árboccal kapcsolatban szóval kerestelek volna itt az oldalon keresztül. Pl az ,hogy milyen falvastagsággal tervezted az árbocot. Néztem a "madárcsőr kalkulátort" és tényleg nem tűnik vészesnek, de nem tudom, hogy milyen belső átmérőt érdemes hagyni, vagy mi az a falvastag aminél elég könnyű, de nem túl gyenge.


Amúgy nem lesznek kerekek az állványon, cserébe viszont egy sátorban fogok dolgozni, aminek minden oldala felnyitható. Valami olyasmi mint a képen :D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Új hajófaragó 2 éve 4 hónapja #2932

  • fuge76
  • fuge76 profilkép
  • TÁVOL
  • Szuper hajóépítő admirális
  • Hozzászólások: 189
  • Köszönetek: 28
Szia Epeter!

Nagyon jó választás ez a hajótípus! Nekem ugyanettől a tervezőtől van egy 4.0-s dingim (http://www.dinghy.pl/40m_dayboat.htm) és nagyon imádom!

Ami a tervben van építő állván az nagyon hasznos dolog. Én azt csináltam, hogy kerekeket szereltem rá és amikor megjött a jó idő, akkor kitoltam a garázsból, hogy ne ott dzsuvázzak :) Én is "madárcsőr" technika hívő vagyok. Szerintem olcsóbban kijössz ezzel, mintha megvennéd az alu csöveket. A tömör árbocrúd felesleges súlytöbbletet jelent, ami megváltoztatja a hajó eredetileg tervezett súlypontjának helyzetét, ami pedig kihatással van a hajó irányíthatóságára.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.263 másodperc