Business Joomla Themes by Justhost Reviews
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
alapanyagok, építési módszerek, egyes hajóépítõk saját projektjei, egyéb hajóépítéssel kapcsolatok témák

Téma: fs14 csónak építése

fs14 csónak építése 2 éve 9 hónapja #2022

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Felkerült az összes habléc és kiszabtam az orrfedélzetet
IMG_2239res.jpg

És ma felkerült az első réteg alapozó is.
IMG_2249res.jpg


IMG_2252res.jpg


IMG_2265res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 9 hónapja #2011

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Kész a merevítők belaminálása is, következő lépés a festés és a fedélzet kiszabása. És egy kérdés! Tud valaki esetleg eladó trélert használtan? Köszönöm üdv.Dénes..
IMG_2197res.jpg


IMG_2198res.jpg


IMG_2201res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 9 hónapja #1991

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Sziasztok! A merevítőket nagyjából sikerült kiszabnom
IMG_2181res.jpg


IMG_2183res.jpg


IMG_2184res.jpg

Majd ezt követően egy nagyon kedves volt hajóépítő ismerősöm segített / pontosabban én segítettem neki/ a csónak belsejének laminálásában.Belülről kapott egy réteg 450 grammos paplant és egy réteg 400 grammos biaxiális szövetet. Nagyon sok időt és energiát spórolt nekem azzal hogy egyben rakta fel a két réteget.Nekem a külső oldal laminálása napokba telt, Ő a belső oldalt a kiszabással együtt felrakta nem egészen 5 óra alatt. A fartükör külön erősítést kapott, van rajta egy 300 grammos paplan, 3 réteg 450 grammos paplan, és egy réteg 400 grammos biaxiális szövet .
IMG_2186res.jpg


IMG_2188res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 9 hónapja #1987

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Szia!
Vinilészterrel impregnáltam a fát, és lamináltam a szalagokat az illesztéseknél, / mivel azt az információt kaptam hogy ez hasonlóan jól tapad a fához mint az epoxi/ és poliészterrel lamináltam a paplant és a biaxiális szövetet.Epoxit nem használtam.Üdv.Dénes..
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 9 hónapja #1984

  • agyszivacs
  • agyszivacs profilkép
  • TÁVOL
  • Hajósinas
  • Hozzászólások: 6
Szia!
Jól értem, hogy epoxival lamináltad a paplant? Vinilészter gyantával meg impregnáltad a fa testet?
Ha így van, érdekelne, hogy miért keverted a gyantákat?
Van valami gyakorlati jelentősége ennek? Köszi a választ!
Utolsó szerkesztés: 2 éve 9 hónapja Írta: agyszivacs.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 10 hónapja #1966

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Köszi a választ.Számomra még mindig szimpatikusabb az alapozás és festés, de még majd meggondolom a dolgot.Például az epodur hs alapozó önmagában vízzáró réteget képez, több rétegben lehet felhordani, rétegenként 0.15mm vastagságban.Ezt az anyagot ismerem mert ezzel már dolgoztam.Nagyon jól csiszolható, ugyanakkor teljes kikötés után rettentően kemény és kopásálló.A festék azért is szimpatikusabb mert van belőle selyemfényű, és bármilyen színt ki tudnak keverni, kb 3 perc alatt:) Arról nem is beszélve hogy nekem egyszerűbb két vagy akár három színt kombinálni egy festékkel.Azért még egyszer köszönöm válaszod.Közben helyzetbe hoztuk a csónakot, először megcsinálom a teljes belső részt, majd ismét megfordít és jöhet a külseje.A hét végén kiragasztottam az éleket, elkezdtem felrakni a szalagokat , és a fartükröt is ki kellett vágni a rövid tribes motorhoz.
IMG_2140res.jpg


IMG_2141res.jpg


IMG_2170res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 10 hónapja #1922

  • kitzoli
  • kitzoli profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 24
  • Köszönetek: 6
Egyszerű a magyarázat.. A szövet ha megsérül (akár csiszolásnál, akár normál használat közben) jobban szívja a nedvességet, mint a paplan. A nedves szövetet nem lehet kiszárítani, gyakorlatilag rövid időn belül ozmosis-os lehet..

Nem szabad elfelejteni, hogy a poliészter gyanta nedvszívó. A topcoat teszi vízmentessé. és ellenállóvá a testet. Hajós szemszögből sokkal jobbak a tulajdonságai mint bármilyen festéknek, pláne ha megfelelő vastagságban kerül a felületre (kb 0.6 kg/m2). Egyébként pont a vastagsága miatt a kisebb sérülések, karcok könnyebben javíthatóak mint a festéknél
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 10 hónapja #1918

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Szia!
Köszi a tanácsot, bár már kicsit későn jött:)
A 400 grammos biaxiális szövet az utolsó réteg az alapozás és festés előtt.
Az eredeti tervek alapján egy 400-as szövet van a csónakon, én ezt feljavítottam még két 300-as paplannal kezdésnek. ( igaz az epoxival van laminálva) amit még hajlandó lennék feltenni az egy réteg üvegfátyol, kérlek jelezd vissza ha látod értelmét.Köszönöm.A terv most a következő: az illesztések elcsiszolása, a cérna szálakat egy egyszerű pengés kaparóval le tudom szedni anélkül hogy az üveget felsérteném, majd egy vékony réteg besűrített gyanta amivel egy aránylag jó felületet kapok, ezután 2 réteg epodur hs töltőalapozó, és két réteg rezakril 2k festék menne rá.Sokat gondolkoztam a gelcoat-on, de nekem egyszerűbb a festés, és talán javítani is könnyebb.Arról nem is beszélve hogy a csónak csak alkalmanként 1-1 napot lesz vízen, így a "vízzárás" nem olyan problémás kérdés.A barátom csónakja a Tiszán 12 éve van vízen télen-nyáron, nincs rajta semmiféle extra védelem, csupán üvegpaplan és színezett gyanta.A csónakjának semmi baja sincsen.Egyébként ha elmondanád hogy miért nem javaslod a szövetet külső rétegnek az megköszönném..Üdv..
IMG_2124res.jpg


IMG_2125res.jpg


IMG_2127res.jpg


IMG_2129res.jpg


IMG_2130res.jpg


IMG_2131res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 10 hónapja #1916

  • kitzoli
  • kitzoli profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 24
  • Köszönetek: 6
Jó tanács! Soha nem készítünk olyan rétegrendet ahol nem paplan a külső réteg. Gondolom nálad sem az lesz az utolsó réteg.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

fs14 csónak építése 2 éve 10 hónapja #1915

  • smici01
  • smici01 profilkép
  • TÁVOL
  • Hajóépítő
  • Hozzászólások: 31
Készen lett a paplan felrakása, most némi csiszolás és mehet rá a 400 grammos biaxiális szövet.
P5250212res.jpg


P5250214res.jpg


P5250220res.jpg


P5250226res.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.471 másodperc