Business Joomla Themes by Justhost Reviews

6/ Vízretétel, összegzés

A hajó először a Ráckevei Dunán ért vizet, a Somlyószigeten. A pezsgős avatás természetesen nem maradhatott el, akárcsak a névadás. A neve Indy lett, ami utal a színére (indigó szerű, bár hivatalosan royal navy blue), arra, hogy egy igazi nyírfakéreg indiánkenuról lett mintázva, valamint az én egyik becenevem is Indy, a hajóba pedig finoman szólva is beleépítettem szívem-lelkem.

Bővebben...

5/ Lenvászon borítás, kitöltés, festés

A hajótest lenvászon borítása, elég sok kérdést vetett fel bennem. Vajon elég tartós lesz-e így a hajó? Mennyire lesz ellenálló a fizikai behatásoktól? Az üvegszövet-epoxi kombinációval már volt dolgom, annak nagyjából ismerem a jellemzőit, ez viszont egy 150 éves módszer, amelyet még sosem próbáltam.

Bővebben...

4/ A hajótest befejezése

 

Miután lekerült a nyers hajótest a formáról, következett a hajóorr összekapcsolása, és a dekk beépítésével a hajótest szimmetriájának véglegesítése. A mini-dekkeket diófából készítettem, gérvágó fűrésszel nagyoltam, majd flex-csiszolóval formáztam. Az orrtőkéket összeillesztettem a belső merevítő léccel és a dekk háromszögeivel. Sokáig próbálgattam, ideiglenes csavarozással igazítgattam, majd ragasztottam.

Bővebben...

3/ Palánkolás

A bordák és az orrtőkék hajlítása, és felhelyezése után következett a palánkolás, amelyet 4 mm vastag fenyőlécek felszögelését jelenti. A munka persze nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.

Bővebben...

2/ A gőzölés

Ez a munkafolyamat, amitől a leginkább tartottam. Még sosem csináltam ilyet előtte. A korábban említett két könyv sok segítséget adott, főleg az apró buktatókkal kapcsolatban.

A feladat 35 db 4 mm vastag juharlécet (bordák) és két 2,5 cm vastag kőrislécet kell meghajlítani egy gőzölő-doboz segítségével.

 

Bővebben...