Business Joomla Themes by Justhost Reviews

6/ Vízretétel, összegzés

Kategória: Wood-canvas kenu Közzétéve: 2016. július 25. hétfő Írta: csaba_admin

A hajó először a Ráckevei Dunán ért vizet, a Somlyószigeten. A pezsgős avatás természetesen nem maradhatott el, akárcsak a névadás. A neve Indy lett, ami utal a színére (indigó szerű, bár hivatalosan royal navy blue), arra, hogy egy igazi nyírfakéreg indiánkenuról lett mintázva, valamint az én egyik becenevem is Indy, a hajóba pedig finoman szólva is beleépítettem szívem-lelkem.

A hajó súlya majdnem 30 kg, ami kétségtelenül több, mint amit egyedül kényelmesen lehet rakosgatni, de azért én elboldogulok vele – például egyedül fel tudom tenni az autóm csomagtartójára. A középső merevítőnél fogva a vállamra téve 100-200 métert kényelmesen el tudok vele sétálni.

A vízhez érve az első pillanatban látható volt, hogy Indy az, amire teremtve lett – a test úszása, és már az első evezőcsapások során mutatott dinamikája több, mint meggyőző, sőt még nem is igazán láttam ilyen szépen teljesítő kenut a vízen. Az iránytartása remek, a fordulékonysága kivételes, akár egy, akár két személlyel remekül ment. Az ülések magasságát jól eltaláltam, instabilitásnak jelét sem mutatta. Egyedül evezve, a hajót kissé megdöntve egy helyben meg lehet vele fordulni, viszont előre haladáskor minimális korrigálással is szépen megy egyenesen. Remek hajó a free-style kenuzáshoz is. Később még tesztelgettem a családi nyaralás során a Holt-Kőrösön, ahol két felnőtt, egy gyermek, és két kutya + csomagok súlyát is remekül vitte a hajó. Az az érzésem, hogy sikerült megalkotnom a számomra tökéletes kenut.

Az építés valahol 150 és 200 munkaóra között van. Nem számoltam pontosan, viszont építettem már néhány hajót, hogy meg tudjam becsülni. A költségek elég magasra ugrottak (kb. 200e Ft), de ennek a fő oka az volt, hogy minőségi lakkokat, favédőket, és festékeket vásároltam. Illetve a faanyagot (palánkok, bordák) előre feldolgozva kaptam meg. Ha otthon készítek elő mindent, és olcsó festékeket veszek, akkor talán 120e Ft körül megállt volna, az építésre fordított idő viszont magasabb lett volna. Magát az építést viszont nagyon élveztem (lásd videó lent), és nagyon sok tudásra, tapasztalatra tettem szert. Szívem szerint most építenék még egy ugyanilyen hajót, hogy még tökéletesebb lehessen. Az építősablont szétszedtem, és eltettem, talán még egyszer újra összerakom.

A hajótest vízhatlanítása lenvászon-lenolajos emulziós technikával azért még foglalkoztat. Szeretném még egyszer kipróbálni ezt a módszert. Ezen kívül szívesen megépítenék egy hasonló hajót hasított cédrus-bordákkal is, és császárfa palánkokkal úgy, ahogy Amerikában csinálják.

Ha valaki ilyen hajó építésében gondolkodik, ajánlom figyelmébe a korábban említett könyveket, illetve ezt a beszámolót, valamint személyesen is szívesen konzultálok, ha valakinek szüksége lenne rá.

És a videó (a képre kattintva elérhető):

Kapcsolódó fórumtéma

Találatok: 485